PALMA DE MALLORCA 16 Jun. (EUROPA PRESS) - -
L'estació Intermodal de Palma acollirà des d'aquest dijous i fins al dia 30 de juny l'exposició solidària 'Ciudad de tod@s, hogar de algun@s?' organitzada per Metges del Món amb l'objectiu de sensibilitzar a la societat sobre els problemes que pateixen les persones sense llar.
Aquest projecte fotogràfic pretén visualitzar la situació de totes aquelles persones que passen inadvertides en unes ciutats que no són la llar de tots els seus ciutadans. Les persones sense llar són les protagonistes de l'exposició a través de les instantànies i les seves històries de vida, segons ha informat aquesta entitat.
La mostra serà inaugurada a les 19.00 pel president de Metges del Món Illes Balears, Miquel Reyero, i el metge voluntari de l'Àrea de Drogues de l'organització, Xavier Mesquida.
L'exposició, composta per 33 instantànies, conta la història de Nico, Laura, Eduardo, Jesús, Bego, Jontxu, Ibón, Josefa, María del Mar i Guillermo. Els seus desitjos i dificultats, que representen els sentiments i emocions dels qui viuen aquesta vulnerabilitat, parlen de soledat, prejudicis, indiferència, preocupació, por, impotència, humiliació, inseguretat i de fred, cansament, dolor, malestar però també d'experiència, d'il·lusió i ganes de sortir endavant.
Les fotografies han estat preses per Sara Janini, Quique López-Tapia i Salvador Campillo a Vigo, Bilbao, València i Sevilla.
Una de les formes més visibles i crues de l'exclusió social és la carència d'una llar. "La falta d'un lloc per viure demostra d'una manera evident la injustícia social i té un impacte sever i negatiu en la salut, doncs sol impedir les adequades condicions higièniques, preventives o de tractament", afegeix la nota.
A Espanya, el nombre de persones sense llar, segons la font que es consulti, pot oscil·lar entre 20.000 i 30.000 persones.
CONSEQÜÈNCIES PER A LA SALUT
El fet de no tenir accés a un habitatge té conseqüències en tots els àmbits de la vida: desequilibra l'estabilitat psicològica i emocional a causa de a la falta d'arrelament, provoca angoixa davant de la permanent incertesa de no saber on dormir, menjar, etc.
D'altra banda, pot provocar malalties orgàniques derivades del fred, la humitat, la falta d'higiene... que poden complicar el quadre clínic de les patologies pre-existents, segons ha informat Metges del Món.