Manera destaca que s'ha executat més del 60 % d'inversions el 2010 i critica al PP per "falsejar" xifres

Confia a superar el 95 % d'aplicació d'aquestes partides a l'asseverar que aquestes van "a un ritme més que acceptable"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 27 agosto 2010 16:56

PALMA DE MALLORCA, 27 Ago. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera, ha subratllat que fins ara s'ha executat més del 60% de les inversions previstes per al 2010, és a dir, uns 1.234 milions d'euros, titllant així de "falses" les acusacions abocades aquest divendres pel PP sobre una "baixa" materialització de les partides programades tant per l'Estat com per l'executiu autonòmic per als diferents projectes anunciats a les illes.

En declaracions a Europa Press, el titular d'Economia ha asseverat fins i tot que s'espera superar el 95 % d'inversions executades en els últims dos anys (983 milions el 2008 i 1.218 en 2009), que estan i han estat destinades sobretot a construcció i millora d'infraestructures educatives (145 milions d'euros), millora de barris (54,7 milions), noves tecnologies i investigació (123 milions), millora d'espais naturals (131 milions) i equipaments esportius (22,4 milions).

És per aquesta raó que el conseller ha fet al·lusió a un ritme d'execució "més que acceptable i de primera magnitud, des del rigor pressupostari i no fruit de grans obres i frivolitats perquè s'acostin unes eleccions". Així les coses, un dels exemples que ha exposat el responsable econòmic del Govern ha estat el del conveni ferroviari, del qual s'han executat al voltant de 200 milions d'euros dels 443,7 en els que està pressupostat.

En aquest sentit, Manera ha destacat el ritme d'aplicació d'aquesta partida ja que el conveni ha estat rubricat per a un total de vuit anys i "ja s'ha invertit prop del 50 % en a penes dos anys", malgrat que el PP ha recriminat que "ni tan sols s'hi hagi assolit la meitat" del que es preveia. Tot això en el marc d'un conveni que preveu la compra d'unitats de tren-tram, l'ampliació dels tallers de Són Rullan, la compra de terrenys i construcció de tallers en S'Enllaç i la supressió de passos a nivell, entre d'altres projectes.

En relació amb l'increment del deute públic registrat durant els últims tres anys, Manera ha justificat que "s'ha tirat al màxim" de la inversió pública a causa de "a l'atonia de la iniciativa privada", el que ha motivat un augment del dèficit de l'Administració.

"DOTACIÓ DOLENTA DE L'ESTAT" PER A LA llei de dependència

Finalment, una altra de les qüestions a les quals ha al·ludit el conseller és l'aplicació de les inversions de la llei de dependència, respecte a la qual ha recordat que el 2007 l'actual equip de govern es va trobar que "fins aleshores no s'havia fet cap actuació" mentre que des d'aquest any els recursos destinats han augmentat "de manera considerable". Tot i això, sí ha considerat com "mala" la dotació aportada per l'Estat front a la feta per l'executiu balear.

Per la seva banda, el diputat del PP Antoni Serra ha subratllat que més de 600 milions d'euros es troben en espera de ser executats a les illes, a causa que inversions anunciades en projectes i iniciatives com el conveni ferroviari, el de torrents o en la construcció de noves residències, no s'estan aplicant. A aquesta quantitat, tot i això, se sumen els 360 milions del tren-[tram], els 333 pendents de rebre de l'Estat pels convenis de carreteres de 1998 i 2004 i les partides previstes per al nou Palacio de Congresos.

En roda de premsa, el parlamentari ha lamentat que l'executiu autonòmic deixi de materialitzar aquestes inversions i en canvi "reclami esforços econòmics" als ciutadans i present un pla d'estalvi d'uns cent milions d'euros, amb la retallada del 5 % del sou dels funcionaris, la supressió de les inversions pròpies, la reducció de les despeses generals i subvencions i la disminució del 5 % del pressupost de les inversions públiques.

Contenido patrocinado