Més de 400 docents d'Espanya, el Perú, Xile i el Brasil participen a Lima en un seminari sobre reforma educativa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 7 agosto 2008 16:10

PALMA DE MALLORCA 7 Ago. (EUROPA PRESS) -

Més de 400 docents d'Espanya, el Perú, Uruguai, el Brasil, l'Argentina i Xile participen a Lima en un seminari organitzat per l'ONG Ensenyats Solidaris i el Govern balear, amb l'objectiu de "promoure l'organització docent en una societat que exigeix reforma educativa, en el marc de la globalització".

Així, la consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, Fina Santiago, va inaugurar avui a Lima el seminari internacional 'Organització de docents en un món globalitzat', acompanyada pel director general de Cooperació, Josep Ramon Balanzat, i la presidenta de l'Institut de Pedagogia Popular (IPP), Isabel Rivera, i el el president de l'ONG Ensenyats Solidaris, Pere Polo.

Així, Pol, va assenyalar que aquesta iniciativa, que durarà fins al dissabte, pretén conscienciar al professorat i als sindicats sobre la importància de la globalització a la feina professional i sindical; conèixer experiències sobre la pràctica docent i sindical respecte de les reformes educatives i els drets del professorat i de l'alumnat i articular als docents del territori a partir de les experiències de docents d'altres països".

Per la seva banda, Santiago va afirmar als docents que no només cal pensar en com ensenyar millor o en com aprendre millor en realitats molt diverses sinó com l'educació i també la cultura "són un instrument fonamental per al canvi social".

Així, la consellera va assenyalar que la política educativa i cultural poden "descompensar i compensar desigualtats socials", pel que va apuntar la importància d'aquest seminari internacional i de les ponències que "estic segura ens permetran fer les reflexions necessàries per caminar cap a un món més just".

Sobre la globalització, Santiago va incidir en la importància d'introduir aquest tema en l'educació perquè "en aquest moment en què en la nostra societat, per efecte de la globalització, les mercaderies tenen gairebé més drets i, per descomptat més llibertat de moviment que les persones, és molt important que reflexionem sobre com aprofitar aquest sistema globalitzat per poder millorar la societat i fer-la més justa i equitativa".

En aquest sentit, Santiago va invitar als participants del seminari a aprofitar "aquest sistema democràtic i obert que és internet per a globalitzar el coneixement i l'experiència".

Des de 1986 l'Institut de Pedagogia Popular del Perú impulsa la formació de Cercles d'Autoeducació Docent (CAD), com una instància de caràcter autoformatiu i innovadora dels docents a nivell de centres educatius.

Així, el CAD és un espai de reflexió de docents organitzats, que assumeixen el compromís de dissenyar i validar innovacions educatives, amb el propòsit de treballar contra la pobresa i per la construcció d'una societat equitativa i democràtica per al desenvolupament humà integral.

Finalment, Pol va assegurar que un dels problemes més greus que existeixen a Amèrica Llatina és l'assignació de recursos, que "sempre escassegen". "Es volen millorar els resultats sense augmentar la inversió, i això és impossible", va concloure.

Contenido patrocinado