Dels 325 milions d'euros del 'Pla Horitzó 2020', ja s'ha executat el 80% d'allò pressupostat
MADRID, 16 Set. (EUROPA PRESS)
El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha assegurat avui que el Govern preveu amb "preocupació activa" l'impacte "negatiu" sobre el turisme de notícies com la fallida de touroperadors britànics, els problemes de les aerolínies i el deteriorament de la situació econòmica dels principals mercats emissors del turisme cap a Espanya, i va destacar el reforç emprès en les campanyes de promoció amb vista a l'últim trimestre de l'any.
"Quan hi ha fallides de touroperadors i de companyies aèries sempre es genera un impacte negatiu en l'ocupació als països d'origen i, òbviament en el turisme i, tot i que la seva capacitat operativa poden ser assumida per altres, estem molt pendents de l'evolució de tots els agents econòmics i col·laborant en tot el que podem amb ells", va assegurar.
Mesquida, que va assistir avui a la firma de l'acord per a la creació d'un Centre de Coneixement i Innovació Turística entre Turespanya i les Cambres de Comerç, va apuntar que caldrà esperar al mes d'agost per analitzar amb "rigor" l'evolució del sector però va destacar que les primeres dades "no són negatius" i mostren "una ocupació molt semblant" a la de l'any passat, tot i que "en algunes zones serà tres punts percentuals menor".
"No sabem com va a evolucionar la situació econòmica que està afectant als principals mercats emissors, però estem treballant amb hipòtesis de deteriorament perquè pensem que serem més eficaços si preveiem les hipòtesis més negatives", va explicar.
Pel que fa a si millorarà aquesta tendència a finals de l'any, Mesquida va apuntar que l'últim trimestre de l'any "no és dels millors" pel que fa a coincidència de ponts i festes pel que va advocar per reforçar les campanyes de promoció externa amb vista al tancament de l'exercici.
Així, va recordar que des de la Secretaria d'Estat s'estan impulsant les campanyes de promoció durant aquests últims mesos i s'està treballant "conjuntament amb el sector" per desenvolupar el gran pla estratègic previst pel 'Pla de Turisme Horitzó 2020' que seguirà aplicant-se com s'ha portat a terme aquest any.
Mesquida va destacar que de la totalitat del pressupost previst dins d'aquest pla, 325 milions d'euros, s'ha executat ja el 80% i se seguirà treballant per al desenvolupament estratègic del full de ruta marcada pel 'Pla de Turisme Horitzó 2020'.