MADRID 9 Oct. (EUROPA PRESS) -
El secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, ha admès avui que "pagar per alguna cosa que no dóna un valor afegit com premissa general no agrada", referint-se a la possibilitat que Iberia coure per facturar equipatge.
"Pagar per un servei del qual s'ha vingut gaudint inclòs en el preu del bitllet o de manera gratuïta sense aportar alguna cosa més no m'agrada", ha assenyalat en declaracions a Punto Radio recollides per Europa Press, després de puntualitzar que la companyia "té la intenció d'estudiar aquesta mesura".
Pel que fa al descens de l'arribada de turistes estrangers a Espanya --un 9,9% menys fins a agost--, el responsable de Turisme ha assenyalat que a mesura que han anat avançant els mesos, el retrocés s'ha alentit, pel que ha confiat que, de mantenir-se, aquesta evolució, el sector s'hi hagi recuperat en dos anys.
En aquesta línia, ha admès que la debilitat del consum està afectant a la indústria turística mundial i per tant també a Espanya, però ha subratllat que el turisme espanyol gaudeix de "gran fortalesa", amb "creixements sostinguts els últims anys i un alt índex de fidelitat", el que fa que estigui resistint millor que altres sectors les crisis. "Estem davant d'una situació conjuntural", ha indicat.
Així, ha recordat que 2008 i 2007 han estat anys rècord per al turisme i ha subratllat que dels 59 milions de turistes que visiten Espanya a l'any, el 85% repeteixen i un 41% ho han fet en més de deu ocasions. "Aquest grau de fidelitat no ho té cap altre país del món", ha apuntat.
"Tenim un potencial important de 'sol i de platja' però també un turisme cultural i de naturalesa per descobrir", ha destacat Mesquida.
RENOVACIÓ D'INFRAESTRUCTURES I ESFORÇ EN PROMOCIÓ.
Per aquesta raó, ha assenyalat que des de la Secretaria d'Estat es continuarà apostant per millorar les infraestructures turístiques, a través del pla FuturE, dotat amb 400 milions d'euros per al 2010, potenciant les infraestructures de caràcter públic per als ajuntaments, a través dels fons FOMIT, el Fons Financer de l'Estat per a la Modernització de les Infraestructures Turístiques, que té 150 milions d'euros per al pròxim any, i per renovar la xarxa de Paradors, "una marca d'enorme prestigi".
Davant de les crítiques del PP sobre la distribució dels esmentats fons a municipis socialistes, Mesquida va reiterar que no responen a la realitat, ja que més del doble dels municipis turístics que han obtingut finançament no pertanyen al PSOE.
Pel que fa a la promoció internacional, Mesquida ha destacat que es destinarà un 6% més de pressupost per al 2010, partida que ja es va veure incrementada en un 13% l'any passat. Concretament, ha destacat que s'elevarà un 19% el pressupost destinat a publicitat en línia i es renovarà la creativitat de la marca Espanya.
Turisme ha encarregat a un comitè d'experts de 19 empreses, entre les quals hi ha El Corte Inglés, Telefónica, el Santander, Sol Meliá i Google, el disseny de l'esmentada campanya en la qual col·laboren "desinteressadament" i per a la que presentaran pròximament les seves propostes.
Finalment, ha recordat la posada en marxa del pla pilot Turisme Sènior, dirigit a atreure turistes de tercera edat a Europa. Sobre aquesta qüestió, ha reconegut que tot i que les circumstàncies actuals no són les més adequades, existeix un potencial de 100 milions de persones entre 55 i 70 anys amb disponibilitat per viatjar per Europa.