Mesquida valora la bona dada de juliol, que confirma que 2010 serà millor que 2009 per al sector

Actualizado: lunes, 23 agosto 2010 15:54

Afirma que Espanya continua essend líder malgrat l'avanç de la Xina, tot i que reconeix que ha de millorar en competitivitat


MADRID, 23 Ago. (EUROPA PRESS) -

El secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, ha valorat de manera "molt positiva" l'augment del 4,5 per cent de turistes estrangers el juliol a nivell nacional, la la pujada més forta des de fa 26 mesos i el tercer mes consecutiu de creixement, que marca "una tendència alcista" i confirma "les bones previsions per a aquest any".

En declaracions a Europa Press, Mesquida ha explicat que després de dos mesos en els quals el turisme internacional s'ha reduït, a causa de al tancament de l'espai aeri per l'efecte del núvol de cendres d'abril i maig, i a la climatologia dolenta de febrer, el turisme s'ha incrementat de manera progressiva, el que confirma les millors previsions per a aquest any, tot i que es va mostrar prudent en espera de l'evolució de l'estiu.

En aquest sentit, ha assenyalat que aquestes xifres es reflecteixen també a l'augment de les pernoctacions hoteleres, que van augmentar un 7,2 per cent al juliol .

"Aquest any serà alguna cosa millor que 2009, tot i que serà encara un any de transició cap a la recuperació", ha indicat Mesquida, per afegir que "cal ser prudents".

Mesquida ha destacat l'augment de l'1 per cent de turistes procedents del Regne Unit, primer mercat emissor de turistes a Espanya, que "encara i han estat petit", trenca amb la tendència de descensos registrada des de fa dos anys.

Pesi admetre que des de començament d'any el turisme britànic ha caigut un 9,3 per cent, Mesquida ha assegurat que el descens del nombre de turistes britànics a tot el món és "molt pronunciat", per la qual cosa aquest mercat encara tardarà a recuperar-se.

Mesquida ha destacat que el turisme ha estat un dels últims sectors a patir la crisi econòmica i precisament per aquesta raó, serà un dels primers a sortir.

ESPANYA CONTINUA EN EL LIDERATGE MUNDIAL.

Pel que fa a la possibilitat que Espanya baixi aquest any a la quarta posició en el rànquing mundial del turisme, per darrere de la Xina, segons el Consell Mundial de Viatges i Turisme (WTTC), Mesquida ha indicat que el lideratge d'Espanya en el turisme internacional és "molt clar", tot i que ha reconegut que s'han de fer esforços per "millorar la competitivitat".

"Cal fer esforços per millorar nostra competitivitat, especialment en 'sol i platja' i en els destins madurs, on hi ha un treball que coordinar amb la resta de les administracions implicades", ha indicat.

Per a Mesquida la relació qualitat-preu de l'oferta espanyola és "bona", ja que si es vol impulsar la qualitat aquesta té un preu, però tot i que la salut del sector es mesuri en xifres d'arribades, caldria parlar més de la despesa que els turistes estrangers realitzen al nostre país.

"Espanya no està preparada per renunciar a cap turista", assegura Mesquida, qui descarta totalment qualsevol impost relacionat amb el turisme semblant al qual aplicarà els EUA a partir de setembre, i advoca per oferir qualitat en tots els segments de l'oferta.

Tot i que no es disposa encara de la dada de juliol, la despesa el juny es va incrementar un 2,4 per cent, i en els sis primers mesos ha crescut un 0,1%, per la qual cosa, segons Mesquida, és d'esperar que continuï i han estat positiu.

DESCENS DE L'OCUPACIÓ EN AGÈNCIES DE VIATGES

Mesquida es va referir també al descens de l'ocupació registrat en les agències de viatges i touroperadors, un 6,5 per cent menys d'afiliats en els set primers mesos de l'any, que va atribuir a l'esforç fet per adaptar-se a les noves condicions del mercat, si bé les vendes han crescut.

"És cert que s'han produït ajustos, aquí està el cas de Marsans, però estan relacionats amb les condicions del nou mercat. La irrupció de les noves tecnologies està determinant que hagin d'adaptar-se i oferir un altre tipus de serveis en línia", ha indicat Mesquida, per assenyalar que serà precisament el mercat el que digui si hi ha oferta o no.

En qualsevol cas, ha destacat el paper fonamental de les agències de viatges, via principal d'assessorament i de confiança amb vista a l'usuaris, sobretot a l'hora de reclamar.

L'AGENDA DELS PRÒXIMS MESOS

Suprimida la Secretaria d'Estat de Turisme, el nou secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, continua treballant pel camí traçat durant els últims dos anys.

A l'agenda, el desenvolupament del pla de millora d'infraestructures turístiques, la coordinació dels plans de rehabilitació integral dels destins madurs, els plans de competitivitat turística i del desenvolupament de les normatives turístiques, competència de les comunitats autònomes, i l'homogeneïtzació del qual ve reclamant des del sector.

A més, sobre la taula, el desenvolupament de la nova campanya de promoció 'I need Spain', que està obtenint molts reconeixements i a la marca de la qual s'incorporaran nous ambaixadors.

"Cal esperar per mesurar els seus resultats, però si vénen més turistes i gasten més, la campanya haurà ajudat", ha conclòs.