Palma acollirà els pròxims dies 19 i 20 un congrés sobre les repercussions de la violència domèstica en els menors

L'acte, que serà gratuït, també versarà sobre els nous models de família

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 11 noviembre 2009 14:43

PALMA DE MALLORCA, 11 Nov. (EUROPA PRESS) -

La capital balear acollirà els pròxims dies 19 i 20 de novembre l'II Congrés estatal sobre la defensa dels menors en les crisis de parella, que desenvoluparà cinc conferències i dues taules rodones centrades en com afecta la violència domèstica a les llars als nens, així com en els nous models de família que existeixen actualment.

La consellera d'Afers Socials, Promoció i Immigració, Fina Santiago, ha subratllat que abordaran tant el model d'unitat familiar existent a l'islam, com el de parella en les famílies immigrants que resideixen a Balears. Alhora, haurà conferències en les quals es parlarà de les llars monoparentals després de les separacions i en com afecta la religió en el model de parella.

La iniciativa, que es desenvoluparà gratuïtament a la Universitat de les Illes Balears (UIB), està dirigida a estudiants i professionals i té un màxim de 220 places, tot i això, ja hi ha al voltant de 200 inscrits.

Preguntada sobre la possibilitat que la crisi provoqui una dificultat a l'hora que les parelles es divorciïn i, consegüentment, puguin augmentar els casos de maltractament, la consellera ha recordat que Balears presenta una de les taxes de separacions més elevades ja que les dones presenten una ocupació alta i, per tant, posseeixen "independència econòmica".

Així, Santiago pesi a reconèixer que l'actual situació econòmica podria ocasionar que les decisions de separació no s'executin, ha indicat que no hi ha dades a Balears sobre aquest aspecte. Tot i això, el director de l'Oficina de Defensa dels Drets del Menor (Oddm), Antoni Bennàssar, ha remarcat que la violència domèstica és un problema que afecta a "totes les classes socials".

D'altra banda, la titular d'Afers Socials ha subratllat que els menors que viuen en una llar on el seu pare o mare té violència domèstica acaben sent també víctimes, tot i que no rebin un maltractament físic directe. En aquest sentit, ha assenyalat que els nens acaben aprenent a "resoldre el conflicte des de la violència", i, a més, poden tenir altres seqüeles com baixa autoestima, problemes escolars o falta de concentració.

La primera edició del congrés que es va desenvolupar l'any passat va versar sobre l'alienació parental, és a dir, la manipulació que realitza un dels cònjuges després d'una ruptura matrimonial perquè el fill en comú tingui una imatge distorsionada de l'altre progenitor, i sobre la guàrdia i custòdia dels menors.

Contenido patrocinado