Pimeco alerta de què els comerços es troben en situació "crítica" després de la pitjor campanya de rebaixes de la dècada

Actualizado: viernes, 6 marzo 2009 15:55

La majoria dels comerciants de Mallorca considera que les rebaixes han estat dolentes tot i que aconseguiren el 68% de descompte mitjà


PALMA DE MALLORCA, 6 Mar. (EUROPA PRESS) -

La patronal del petit i mitjà comerç (Pimeco) no va dubtar en proclamar que la campanya de rebaixes que ara finalitza ha estat la "pitjor" que s'ha donat des de l'any 2001, la qual cosa, sumat al descens generalitzat en el consum familiar durant la temporada de tardor-hivern 2008-2009, "està abocant a una situació crítica la majoria" d'empreses del sector a Mallorca.

De fet, fins a dues terceres parts dels comerciants de l'illa consideren que el comportament de la temporada de rebaixes que ara finalitza ha estat pitjor que el mateix període del 2008, tot i que la taxa mitjana dels descomptes arribaren al 68 %, respecte del 48% que s'ha registrat en la campanya passat, segons el baròmetre de Pimeco que mesura la temporada d'ofertes especials, donat a conèixer avui.

La valoració final que realitza l'entitat del període de rebaixes apunta que l'stock emmagatzemat en els comerços mallorquins a finals de gener és del voltant d'un 40 % més gran que el que es donava l'any passat, la qual cosa "va obligar" els empresaris a incrementar els descomptes al llarg del mes de febrer, acostant-los als quals es donen en la fase de remat final.

Tot i això, els comerciants afirmen que el consum "no s'ha reactivat" a pesar dels intents d'estimular-lo a través del descens dels preus, de manera que una part dels estocs --el 20% a Palma i el 23% a la 'part forana'-- roman encara sense liquidar a pocs dies de l'arribada de la primavera, que suposa l'entrada de noves col·leccions en els establiments de moda, calçat i complements.

En funció dels resultats de les vendes, el baròmetre de Pimeco assenyala que un 76 % dels comerciants consultats han considerat que la campanya de rebaixes que ara finalitza ha estat "pitjor" que la de l'any passat, un 16 % ha assenyalat que ha estat "igual" i només un 8% la va qualificar de "millor" que la del 2008, quan l'índex de màxima satisfacció va pujar al 32 %.

Precisant el passat, els comerciants de Palma van realitzar una valoració "lleugerament més negativa" de la situació de les vendes en rebaixes, ja que només un 5% d'ells ha afirmat que el període d'aquest any ha estat "millor" que el de l'any passat, respecte del 12% que es va donar a la resta de poblacions. En qualsevol cas, els empresaris ja preveien que la campanya seria "pitjor que el passat en tots els sentits", assenyala Pimeco.