ple.-Antich recalca els "problemes" tècnics que suposaria soterrar el tren a l'altura d'Inca

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 22 abril 2008 17:03

Estaràs li demana que "no enganyi" als ciutadans i l'acusa de convertir el programa electoral del PSIB en "paper mullat"

PALMA DE MALLORCA, 22 d'abril (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Francesc Antich, va recalcar avui que el soterrament de les vies del tren a l'altura d'Inca suposaria "importants problemes" tècnics que la Conselleria de Mobilitat ha d'avaluar. Després de precisar que l'executiu no descarta el projecte, va recalcar que el mateix hagués pogut portar-se a terme amb els 80 milions d'euros de més que van costar les obres del metro.

Així ho va manifestar durant el ple del Parlament en resposta a una pregunta formulada per la portaveu del PP en la Cambra, Rosa Estaràs, qui va demanar a Antich que "no enganyi" a la ciutadania i ha afirmat que en cas de no impulsar la iniciativa el programa electoral del PSIB quedarà "en paper mullat".

Tot i això, Antich va reiterar que entre les obres prioritàries del seu gabinet es troben l'ampliació de la línia de tren a Alcúdia i Artà, el desdoblament i l'enllaç d'Inca, que es posarà en marxa "de seguida", i el tramvia de Palma. Referint-se al metro, va assenyalar que aquest projecte no figurava en el Pla de Transports quan l'anterior Govern va decidir posar-ho en marxa.

"MOLTES COMPLICACIONS"

Antich va recordar que l'execució d'un tram d'autopista entre Palma i Sa Pobla, i això unit al pas soterrat de Ses Germanies, "complica molt" el soterrament. Va concretar que la Conselleria ha elaborat un estudi de viabilitat que preveu dues alternatives, consistents en el tancament del servei durant 21 mesos i amb un cost de 50 milions d'euros, o la suspensió del tren entre 12 i 18 mesos amb una inversió de 84 milions. "Convé estudiar les molèsties que comportarien i analitzar amb molta cautela com portar a terme l'obra", va incidir.

"Des de sempre hem donat prioritat al tren i les seves declaracions no s'adapten a la realitat", va subratllar Antich a Estaràs, qui va manifestar el seu desig que no ocorri el mateix que amb el projecte de Son Espases, amb el qual "un dia abans de les eleccions el Govern va dir que es faria a Son Dureta i al final no va ser així".

"També ha passat igual amb el segon cinturó, van dir que es portaria a terme i el Bloc va dir que no, mentre que pel tren van reclamar l'Estat 2.060 milions d'euros i ara es conformen amb 600 que des fa tres anys no arriben a les illes", va criticar.

Contenido patrocinado