Ple.- Un grup de funcionaris de Justícia interrompen el ple al mig del debat d'Antich i Estaràs sobre la vaga

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 26 febrero 2008 16:30

El personal de la Cambra autonòmica els va haver d'avisar de la prohibició d'exhibir cartells dins de l'hemicicle

PALMA DE MALLORCA, 26 de febrer (EUROPA PRESS)-

Un grup de 17 funcionaris de Justícia de les Balears han interromput aquest matí el Ple de la Cambra autonòmica en el moment en el qual el president del Govern, Francesc Antich, i la líder del PP, Rosa Estarás, debatien sobre la vaga que afecta al col·lectiu des de fa ja més de quatre setmanes.

Al mig del debat, els vaguistes van decidir abandonar l'hemicicle ensenyant uns cartells reivindicatius en els que es podia llegir 'Justícia en vaga', i van sortir al carrer Palau Real on els esperaven un centenar de companys que s'estaven manifestant a les portes del Parlament.

La seva actuació va provocar que el personal de la institució els hagués de cridar l'atenció, i recordar-los que el reglament del Parlament prohibeix al públic exhibir cartells que "poden interferir la bona marxa de la sessió".

Després del que ha passat, una de les treballadores que es trobava entre el públic, Pilar Claro, va explicar a Europa Press que la presència dels funcionaris estava motivada a transmetre als diputats de les Illes "el seu malestar per la falta d'un acord amb el Ministeri", i alhora va sostenir que "en cap moment la seva intenció era alterar la normalitat de l'activitat parlamentària.

Alhora, va manifestar que la seva decisió d'abandonar el ple s'ha produït després que Antich digués que l'es tracta d'un problema que "competeix al Govern espanyol, sobre el qual l'executiu autonòmic no té competències".

FINS A 200 EUROS MENYS

En el seu torn, Estaràs va criticar al Govern "per no fer res" per aconseguir l'equiparació salarial dels 900 funcionaris de Justícia de les Illes que cobren fins a 200 euros menys que els d'altres comunitats autònomes de la Península, el que, segons la seva opinió, demostra "el poc pes que té Antich a l'hora de pressionar al Govern de Zapatero".

Per la seva banda, el president va recordar que fa setmanes que han traslladat a Madrid "la seva preocupació per la situació" i va sostenir que no acceptaran les transferències de Justícia "si aquestes no vénen ben dotades", al contrari, va dir, "del que va fer el PP, que va amenaçar amb deixar fora a Balears del sistema de finançament, si no acceptava les competències de Sanitat, va recordar.

Contenido patrocinado