Ports de les Illes Balears rep 11 banderes blaves en instal·lacions de gestió directa

Balears i Catalunya són les comunitats autònomes amb més ports amb aquesta distinció

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 26 mayo 2011 16:06

PALMA DE MALLORCA, 26 May. (EUROPA PRESS) -

Ports de les Illes Balears, ens públic dependent de la Conselleria d'Habitatge i Obres Públiques, ha rebut aquest any onze banderes blaves atorgades a les seves instal·lacions de gestió directa, de manera que es manté el mateix nombre de guardons que en 2010.

Així doncs, la Bandera Blava onejarà en les instal·lacions que gestiona Ports IB a Sóller, Pollença, Cala Ratjada, Cala Bona, Port de Porto Cristo, Portocolom, Cala Figuera, Colònia de Sant Jordi, Fornells, Sant Antoni de Portamany i també Ciutadella, ha assenyalat el Govern en un comunicat.

A més, cinc ports i clubs nàutics que Ports IB té atorgats en concessió també han rebut aquest reconeixement. Concretament són el Club Marítim San Antonio de la Playa, Real Club Nàutic de Pollença, Club Nàutic de Porto Cristo, Club de Vela Port d'Andratx i Marina Cala d'Or.

A aquests s'ha de sumar el Port de Calanova i cinc instal·lacions d'Autoritat Portuària de les Balears (APB), arribant així a un total de 22 banderes blaves en tot les illes.

Balears i Catalunya es converteixen així en les comunitats amb major nombre de banderes blaves (22), els segueixen Andalusia amb 15, Galícia amb 13 i la Comunitat Valenciana, amb 12 distincions.

La bandera blava és un guardó que atorga la Fundació Europea d'Educació Ambiental (FEE) per distingir els esforços fets en quatre eixos d'actuació: la qualitat de les aigües, la informació i educació ambiental, la gestió mediambiental i la seguretat i els serveis.

Des del Govern han indicat que la Bandera Blava constitueix el distintiu de qualitat de ports i platges més conegut i reconegut a escala mundial per les administracions, els operadors turístics, les poblacions locals i els turistes.

Contenido patrocinado