PP revela que la moció de censura no respon a un "pacte previ" i que CpC no estarà a l'equip de govern

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 16 diciembre 2009 15:11

PALMA DE MALLORCA 16 Dic. (EUROPA PRESS) -

La portaveu del PP a Campos, Margalida Ginard, va revelar avui que la moció de censura que ha presentat el seu partit a l'ajuntament del municipi conjuntament amb els regidors de la coalició Campos pel Canvi (CpC) -que agrupa PSM, PSOE i Entesa- "no respon a cap pacte previ, més enllà de la presentació" de la proposta i ha destacat que els regidors de la coalició no ocuparan cap àrea, ni formaran part de l'equip de Govern del consistori mallorquí.

En roda de premsa després de la presentació de la moció aquest mateix matí, la popular ha assenyalat que l'objectiu d'aquesta iniciativa, que va titllar com "exercici de responsabilitat", és "tornar la legitimitat" a l'ajuntament. Alhora, va detallar que, previsiblement, la moció de censura serà debatuda en ple extraordinari del pròxim 30 de desembre, a partir de les 12.00 hores.

Ginard, qui es proposa com a candidata a ocupar l'alcaldia, ha remarcat que el seu propòsit al capdavant del consistori serà arribar al "màxim consens" entre tots els grups polítics. Alhora, va revelar que "de cap manera" va abordar la construcció del camp de golf de Son Bacus amb els regidors de CpC a l'hora de negociar la presentació de la moció ja que, segons va al·legar, el PP continuarà amb la "mateixa posició" que ha tingut sempre en aquest assumpte.

En aquest sentit cal destacar que la popular ja ha manifestat el passat 23 de novembre, en declaracions a Europa Press, que l'esmena al Decret turístic, conegut com a Decret Nadal, no es convertiria en "moneda de canvi" per obtenir l'alcaldia ja que es tracta d'un projecte que el PP defensa des de fa 18 anys.

La moció de censura presentada pels cinc regidors del PP i tres de CpC està fonamentada en la "falta de legitimació" de l'equip de govern dirigit per Guillem Ginard, després que aquest cessés a dos regidors de la coalició i el tercer procedís a la seva renúncia.

La portaveu del Grup Municipal Popular a Campos va posar èmfasi en la necessitat d'afrontar polítiques al municipi que afavoreixin la creació de llocs de treball i evitin el tancament d'empreses ja que, actualment, el consistori està "totalment paralitzat", ha criticat.

La Popular ha indicat que "hi ha maneres de resoldre la crisi" i que el seu partit "veu vies de solució". Per part seva, el president del PP de Mallorca, Joan Rotger, ha destacat que aquesta iniciativa del partit a Campos té el "suport" de la formació de Mallorca.

Contenido patrocinado