PALMA DE MALLORCA, 26 Jul. (EUROPA PRESS) -
Alejandro de Abarca, el presumpte assassí d'Ana Niculai, s'ha negat a declarar aquest matí davant de la Guàrdia Civil, després que hagi estat detingut a les 07.30 hores en el barranc de C'an Frontera, a les proximitats de la depuradora ubicada al municipi mallorquí de Selva, per la qual cosa el delegat del Govern, Ramón Socías, ha confiat en les proves físiques recollides al llarg de la investigació per incriminar-lo en aquest homicidi.
En una roda de premsa, Socías ha subratllat que Alejandro de Abarca, conegut com el 'Nan', és una persona "molt endurida" per tots els seus antecedents criminals i penals, pels que ha romàs durant nou anys a la presó, raó per la qual, segons la seva opinió, "serà complicat treure-li molta informació" durant el seu període de detenció.
Malgrat això, el delegat ha recalcat que la persona arrestada és el "presumpte culpable", per la qual cosa els investigadors "hauran de basar tota la càrrega de presumpta culpabilitat a l'hora de posar-ho a disposició policial en les proves físiques que se n'han anat reunint durant l'última setmana, des de la desaparició d'Ana Niculai quan es disposava a acudir al seu lloc de treball, en un bar del carrer Socorro de Palma.
Preguntat sobre si considera que els Cossos i Forces de Seguretat de l'Estat han tardat massa temps a detenir al presumpte assassí de la jove romanesa, Socías ha considerat que no, ja que, segons la seva opinió, s'ha trigat "el mínim que s'ha pogut", fins al punt que ha qualificat de "brillant" l'operació policial.
Així, ha atribuït la tardança d'una setmana a arrestar al 'Nan' al fet que aquest tenia un coneixement "molt precís" de les zones per les quals se n'ha anat movent als últims dies per evitar ser detingut, com s'Albufera, i alhora "es coneixia molt bé els torrents i els camins".
Tot i això, ha remarcat que les vint patrulles de la Guàrdia Civil que han estat treballant en la recerca d'aquesta persona se n'han anat desplaçant "ràpidament" a les zones on tenien coneixement que podria estar Alejandro de Abarca, de manera que "els seus passos se n'han anat seguint des del primer moment trobant rastres per on anava passant estrenyent-se així cada vegada més el setge".
Concretament, ha detallat que el presumpte assassí, que té una gran preparació física, s'hauria mogut a peu i fins i tot utilitzant un transport públic per arribar des de Muro a Lluc, després d'haver calcinat el vehicle amb el cos de la jove romanesa en el maleter. A més, ha afegit que també s'està investigant la possibilitat que hagués utilitzat un Ford Fiesta per desplaçar-se per l'illa, tal com ho han identificat alguns testimonis.
"Si no ho haguéssim detingut, podríem dir que no s'haurien fet bé les coses", ha asseverat Socías, i alhora ha destacat que res més produir-se la desaparició de Niculai, es va identificar al presumpte assassí distribuint-se la seva foto en els mitjans de comunicació, "el que va permetre que una altra noia ho identifiqués pel seu tatuatge en el braç i pogués escapar sense tenir cap dany".
"PODRÍEM ESTAR LAMENTANT UNA ALTRA VÍCTIMA"
En aquesta línia, ha ressaltat que "al millor, si no s'hagués publicat aquesta foto, aquesta dona hagués estat més confiada i estaríem lamentant una altra víctima".
D'altra banda, Socías ha indicat que malgrat que no es descarta que Alejandro de Abarca hagi tingut la col·laboració d'alguna persona durant aquests dies, "en principi, tot indica que se n'ha anat desplaçant pels seus propis mitjans amb poca ajuda i alimentant-se del que anava agafant dels horts i els arbres fruiters". A més, ha revelat que en algun cas ha anat a buscar alcohol i "ràpidament", la Guàrdia Civil ha rebut l'avís de la col·laboració ciutadana, el que ha permès "anar estrenyent el setge".
Finalment, el delegat ha revelat que en el moment de la detenció, el 'Nan' ha intentat fugir corrent, si bé la patrulla de la Guàrdia Civil ho ha agafat ràpidament. Just en el moment de ser arrestat, Alejandro de Abarca ha negat ser la persona que estava i han estat buscada, si bé els seus trets físics ho delataven per la seva baixa estatura i els tatuatges en el braç. .