MADRID 16 Nov. (EUROPA PRESS) -
El preu mitjà de l'habitatge usat a Balears durant el mes d'octubre s'ha situat en una taxa de 2.331 euros per metre quadrat, fet que suposa un descens de l'1,8% respecte al mes passat (setembre) i una baixada interanual del 8,3% respecte al mateix període de l'any passat, segons les dades de l'últim índex immobiliari que elabora fotocasa.es.
Pel que fa a l'evolució del preu de l'habitatge per comunitats autònomes, a l'últim mes s'han constatat variacions negatives en 13 de les 17 comunitats analitzades. Castella i Lleó, Astúries, Extremadura i Andalusia són les úniques comunitats que no han registrat descensos mensuals. A la resta de comunitats el preu dels immobles ha caigut des del -0,1% de Galícia fins al -1,8% de les Balears.
En el cas de Castella i Lleó i Astúries, l'habitatge ha crescut un 0,3%, situant-se el preu mitjà d'octubre en 2.022 i 2.260 euros per metre quadrat, respectivament. A Extremadura els preus han pujat un 0,2% a l'últim mes, el que ha portat al preu mitjà de l'habitatge a 1.698 euros per metre quadrat. A la província d'Andalusia, en el mes d'octubre el preu de l'habitatge s'ha mantingut estable respecte al mes passat en 2.067 euros per metre quadrat.
D'altra banda, la Comunitat Autònoma amb el preu mitjà de l'habitatge de segona mà més alt en el mes d'octubre és el País Basc, amb 3.832 euros per metre quadrat i una variació mensual negativa de -0,5%. Li segueixen Madrid amb 3.154 euros per metre quadrat (-0,3%) i Catalunya amb 3.046 euros per metre quadrat (-0,6%).
A l'extrem oposat, com comunitats amb els preus de l'habitatge més econòmics, es troben Extremadura (1.698 euros per metre quadrat) amb una pujada mensual de 0,2%, Múrcia (1.769 euros per metro [cuadradol]), amb una variació negativa del -0,5%, i Castella-la Manxa (1.790 euros per metre quadrat) amb un descens a l'últim mes del -0,4%.
Segons l'Índex Immobiliari fotocasa.es, s'han constatat descensos en el valor de l'habitatge al 64% del total de 50 províncies analitzades. La caiguda dels preus més destacada a l'últim mes és la registrada per Terol, amb un descens del -3,4%, el que situa el valor del metre quadrat en 1.683 euros.
En segon lloc, la província on més ha caigut el preu de l'habitatge de segona mà és Àlaba, amb un descens del -2% (3.131 euros per metre quadrat) i la tercera posició és per a Balears (2.331 euros per metre quadrat) amb una baixada del -1,8%. Al 32% de les províncies el preu de l'habitatge ha pujat.