Prop del 90% dels projectes per a la creació d'escoletes ja s'ha posat en marxa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 3 agosto 2009 19:17

PALMA DE MALLORCA 3 Ago. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació i Cultura ha anunciat avui que prop del 90% dels projectes arquitectònics que aquest departament ha subvencionat per crear 2.500 places públiques de primer cicle d'educació infantil ja es troba en marxa.

Concretament, en un comunicat, va detallar que 57 de les iniciatives que reben ajudes, 10 ja s'han conclòs, una altra desena està en obres i 22 es troben en diferents fases de licitació. Els projectes restants han sol·licitat una pròrroga per acabar de concretar les propostes.

Aquests projectes que tenen una inversió de 17,7 milions d'euros per part del Govern, tenen un grau d'execució del 71,4% a Mallorca, del 100% a Menorca, el 66,6% a Eivissa. Formentera, per part seva, actualment està licitant les obres de l'únic projecte que té adjudicat.

La consellera del ram, Bàrbara Galmés, va visitar avui les obres de l'EEI de Sencelles que, una vegada finalitzin, formarà part de la Xarxa d'Escoletes Públiques de les Balears i posarà al servei dels ciutadans un total de 74 places per a nens de 0 a 3 anys.

Així, Galmés ha remarcat que aquest centre és només un dels 57 projectes que s'estan portant a terme, la realització dels quals suposarà la creació d'un total de 2.365 places, el 92% del total de places adjudicades (2.570).

La convocatòria d'ajudes de la Conselleria també incloïa una inversió de 2,7 milions d'euros per a la consolidació de places públiques de centres de primer cicle d'educació infantil. En aquest sentit, ja s'han autoritzat projectes que afecten 833 places (92,7% del total).

Els projectes que s'han elaborat destaquen per les característiques del seu disseny arquitectònic i per la funcionalitat i adequació dels seus espais a les necessitats pedagògiques.

La finalitat és que els centres de primer cicle d'educació infantil que s'incorporin a la xarxa pública d'escoletes garanteixin unes condicions òptimes per poder desenvolupar les activitats que marca el currículum en aquesta etapa educativa.

El Govern va posar en marxa el mes de novembre passat el Pla de Primera Infància amb l'objectiu de recolzar als municipis de la comunitat per crear 2.000 places d'escoletes públiques i promoure un treball conjunt de les administracions competents per garantir als ciutadans una major oferta de places públiques de centres de primer cicle d'educació infantil.

Contenido patrocinado