Sol·licitarà també al Ministeri la relació d'obres previstes pels aeroports insulars
MADRID, 21 de novembre (EUROPA PRESS)
El senador autonòmic per Balears, Pere Sampol, reprendrà la setmana que ve la situació en la qual es troben els plans per rubricar entre el Govern espanyol i el Govern un conveni de tramvia a Palma i reclamarà al Ministeri de Foment un calendari d'execució del projecte.
A més demanarà també a Foment la relació d'obres previstes pels aeroports de Balears al costat de la indicació de la seva estimació pressupostària.
Així ho traslladarà el senador del Bloc per Mallorca que traslladarà una pregunta concreta sobre aquest assumpte a la Comissió de Foment de la Cambra Alta que se celebrarà dijous on, i en què encara no està fixat quin serà el càrrec que compareixerà dins l'organigrama del Ministeri.
La construcció d'un tramvia és una de les infraestructures que més interès té a desenvolupar la Conselleria de Mobilitat i Ordenació de Territori, i intenció de la qual és que se subscrigui un acord pel qual el Ministeri aporti una inversió total del projecte valorada entre 350 i 380 milions, segons les estimacions del conseller Gabriel Vicens.
Per la seva banda, el president del Govern, Francesc Antich, va indicar en una recent reunió amb la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, que "no existia cap problema" per poder signar un acord durant l'any que ve, ja que en els pressupostos generals de l'Estat de 2009 havia més de 100 milions d'euros per subscriure convenis de col·laboració per desenvolupar l'Estatut d'Autonomia de Balears.
A més, l'esmentat projecte és una de les qüestions que han centrat també gran part de les intervencions del senador per Balears. Sense anar més lluny, Sampol a qui ja va tenir ocasió de traslladar la importància que té per a Balears aquesta infraestructura al propi president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, durant la primera compareixença d'aquest en la cambra alta.
Tant l'executiu com el Govern van acordar a una reunió de la Comissió Mixta per al seguiment de l'Estatut d'Autonomia separar les inversions per al ferrocarril i el tramvia per mitjà de dos convenis.
Pel que es va decidir impulsar primer el referent al ferrocarril --que ja està signat i té una inversió d'aproximadament 440 milions per a quatre anys--, per després impulsar l'acord del tramvia a Palma.