El senador Pere Torres advoca en la cambra alta per la modernització de l'àmbit universitari

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 1 octubre 2009 19:09

EIVISSA, 01 de Oct. (EUROPA PRESS)

El senador per Eivissa i Formentera, Pere Torres, 'Cassets', va intervenir aquest matí davant del secretari general d'Universitats, Màrius Rubiralta Alcañiz, per advocar per la modernització del sistema educatiu superior a Espanya, en el marc de la Comissió d'Educació, Política Social i Esports convocada avui en la cambra alta.

Durant la sessió, el secretari general d'Universitats va tractar diversos temes "de màxima actualitat dins de l'àmbit universitari", segons Torres, entre els quals el senador ha destacat l'explicació de Rubiralta de la transferència del coneixement i la tecnologia en les universitats espanyoles, així com la gestió dels actius financers del pressupost de la Secretaria d'Estat.

En aquest context, el senador pitiús ha destacat que, de la mateixa manera que l'esmentada transferència activa i enforteix la capacitat innovadora de les empreses de l'entorn, crea universitats més competitives i suposa un motor per a l'economia i el benestar de la societat, "també existeixen detractors que posen en dubte l'èxit d'aquest important punt de trobada entre les universitats i les empreses".

Amb respecte a la justificació de Rubiralta dels plans i tasques que està portant a terme el Govern per a la modernització de les universitats espanyoles, Torres ha advocat per una millora necessària dins de l'àmbit universitari argumentant que, després de la Llei de Reforma Universitària de 1983, "lògicament l'estructura universitària es troba immersa en un marc constituït fa tres dècades, de manera que les universitats espanyoles necessiten un canvi per poder adaptar-se adequadament al segle XXI", va exposar.

Durant la seva intervenció 'Cassets' ha afegit que un dels punts centrals de l'Estratègia Universitat 2015 és la internacionalització del sistema universitari i, amb això, ha afegit "l'objectiu de situar les millors universitats espanyoles entre les cent més competitives d'Europa".

Una premissa que el senador ha defensat ja que, ha considerat, preveu fomentar l'excel·lència en formació i investigació, la seva implicació en el canvi econòmic i la millora en innovació, "el que suposarà un important avanç social per al país", ha apuntat.

Finalment, el senador d'Eivissa i Formentera va mostrar la seva confiança en la posada en marxa d'un pacte social i polític en Educació pròximament.

Contenido patrocinado