Sol Meliá considera que la pujada de l'IVA perjudica la competitivitat davant de destinacions competidores

Actualizado: jueves, 1 julio 2010 17:37

MADRID, 1 Jul. (EUROPA PRESS) -

Sol Meliá considera que la pujada de l'IVA aplicable des d'avui perjudicarà al sector, ja que "reduirà la ja minvada competitivitat" davant dels destins competidors que han inclòs entre les seves mesures anticrisi plans de rescat o reduccions fiscals per a la indústria turística.

Segons han explicat fonts de la cadena hotelera a Europa Press, aquesta mesura d'ajust provocarà una reducció de l'estada mitjana dels clients, així com de la seva despesa tant en el mateix hotel com en l'oferta complementària del destí.

Per segments, l'impacte per a la companyia serà més gran als hotels de vacances, tenint en compte que té una estratègia de tarifes "més rígida" i associada en major mesura al model de venda 'tot inclòs', que obliga a la cadena a assumir el cost addicional.

Als hotels urbans, tot i això, l'esmentada estratègia de preus és "més dinàmica i flexible en funció dels criteris de la demanda", per la qual cosa la cadena únicament haurà d'assumir l'augment del tipus impositiu en els seus propis marges "quan el mercat no pugui absorbir tal increment de preu".

De cara a la temporada d'estiu, des de Sol Meliá han assenyalat que les seves campanyes específiques per incentivar la venda anticipada "han tingut un gran èxit", de tal forma que al voltant a la meitat de les seves habitacions del mercat nacional s'han venut a través d'aquest sistema.

A més, la companyia preveu "una allau de reserves d'últim minut", doncs "tot i veure's afectades per la pujada de l'IVA tenen cada vegada més seguidors".

PRINCIPALS DESTINACIONS PER A L'ESTIU

Entre les principals destinacions per a la present temporada d'estiu, Sol Meliá ha destacat la demanda rebuda a Llatinoamèrica i el Carib, gràcies a la recuperació del mercat emissor nord-americà i "la normalització de la situació" després dels terratrèmols, la grip A i altres factors externs.

Alhora, destaca la demanda en les principals capitals europees --com Londres, París, Berlín o Roma-- i els destins asiàtics, especialment Xangai (Xina), on la cadena ha obert l'hotel 'Gran Meliá Xangai' coincidint amb la celebració de l'Exposició Universal.

Dins del mercat nacional, la cadena hotelera ha subratllat la "notable millora" que s'està registrant en els mercats insulars, com ara Balears i Canàries.