Sol Meliá s'alia amb la xinesa Jin Jiang per captar turistes xinesos cap a Europa

Les dues cadenes exploraran conjuntament les oportunitats d'expansió a la Xina i Europa

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 18 febrero 2011 14:21

MADRID, 18 Feb. (EUROPA PRESS) -

Sol Meliá ha signat una aliança estratègica amb la primera cadena hotelera la Xina, la corporació Jin Jiang International Hotel Company, dins de la seva política d'expansió per al creixement de les seves respectives marques a la Xina i Europa, va anunciar aquest divendres l'hotelera mallorquina.

"L'aliança posa les bases d'una col·laboració a llarg termini que engloba aspectes d'expansió, màrqueting i comercialització, sistemes de reserves i programes de fidelització", ha explicat la cadena de la família Escarrer.

En una primera fase, les companyies s'intercanviaran sis hotels gestionats per Jin Jiang en les principals ciutats xineses i sis establiments gestionats per Sol Meliá en les sis principals capitals europees.

Concretament, els establiments seleccionats són a la Xina el Jin Jiang Tower i el Marvel hotel (Xangai); el Xinai Jin Jiang hotel (Pequín), el Jin Jiang Sanya Royal Garden Resort (Sanya), el Wuhan Jin Jiang Internacional Hotel (Wuhan) i el West Capital Internacional Hotel (Xian).

A Europa, l'acord s'aplicarà als hotels Meliá Barcelona i Meliá Madrid a Espanya, el Meliá White House (Londres), el Meliá Berlin, i els hotels Meliá Royal Ànima i el Tryp François a París.

En tots els casos, els hotels seleccionats ofereixen nivells equiparables de qualitat i prestacions per al viatger, de manera que l'aliança ha estat qualificada com "una germandat entre parells" per les dues empreses.

Per potenciar les vendes i la fidelització de clients, Sol Meliá i Jin Jiang ubicaran en aquests 12 hotels "equips mixtos" que assegurin l'adaptació cultural en les àrees de Recepció, les habitacions i els serveis d'Aliments i Begudes a les cultures europea o xinesa, segons els casos.

És la segona aliança que la cadena tanca amb una companyia estrangera després del seu acord amb l'estatunidenca Wyndham Hotel Group. Sol Meliá va tancar el mes de juliol passat la venda de la seva marca Tryp a Wyndham per un import de 42,5 milions de dòlars (35,53 milions d'euros), una operació a través de la qual han aconseguit entrar en els EUA amb una aliança estratègica en què les dues companyies participen conjuntament en l'expansió de la marca, que va passar a anomenar-se Tryp by Wyndham.

EXPLORARAN OPORTUNITATS D'EXPANSIÓ.

Amb aquesta aliança Sol Meliá "persegueix trencar el prejudici que entre les cultures empresarials d'Europa i la Xina existeixen barreres insalvables com la desconfiança", ha destacat el vicepresident i conseller delegat de Sol Meliá, Gabriel Escarrer.

Així, l'adaptació dels serveis dels hotels als hàbits dels clients xinesos i europeus serà "un dels majors reptes" per a les dues companyies.

"La cosa més satisfactòria d'aquest projecte ha estat l'acostament cultural davant d'un repte comú: preparar a les nostres companyies per a un futur pròxim en què els fluixos de viatgers xinesos a Europa es multiplicaran", ha assegurat. Així, les dues companyies exploraran de manera conjunta les oportunitats d'expansió a la Xina i Europa.

Per al conseller delegat de Xangai Jin Jiang International Hotels Group, Yang Wei Min, la nova aliança "facilitarà el coneixement de nous mercats i l'exportació de la seva cultura hotelera i de gestió a les principals ciutats europees, de manera coherent amb el creixent importància que la Xina està adquirint a l'escenari internacional, i amb els creixents fluixos de turistes xinesos que viatgen a Europa".

ASPECTES DE L'ACORD.

L'acord en matèria de màrqueting, vendes, operacions i desenvolupament té com a objectiu captar el creixent demanda de turisme xinès cap a Europa de la mà d'una estratègia croada d'expansió a la Xina i al continent europeu, mercats en els quals les dues companyies tenen avantatges competitius.

Per a les dues companyies, "el creixent influència del turisme asiàtic condiciona la necessitat d'aprofundir a l'intercanvi cultural i l'acostament en matèria de gestió hotelera entre la Xina i Europa".

La companyia va aclarir que l'acord subscrit se sustenta en "un recíproc intercanvi cultural que inclou aspectes lingüístics, de cultura i processos de gestió, gastronomia, i formació i programes de desenvolupament dels seus recursos humans". Per al que es realitzaran programes de formació en els idiomes mandarí i castellà, i en les cultures oriental i europea, així com l'intercanvi de personal en pràctiques.

MÉS DE 100 MILIONS DE TURISTES XINESOS EN 2020.

Sol Meliá, que gestiona des del 2010 el Gran Meliá Xangai, aspira així a créixer en les principals ciutats xineses i a convertir-se en "receptor preferent per als viatgers xinesos a Europa". la Xina emet actualment 49 milions de viatgers a destinacions internacionals, que en 2020 seran ja més de 100 milions.

La cadena mallorquina va iniciar la seva expansió internacional a Bali en 1985. Des del 2010, any que va inaugurar l'hotel Gran Meliá Xangai, l'hotelera espanyola ha desenvolupat un pla per potenciar la seva expansió a la Xina i estimular el turisme emissor xinès cap als seus hotels a Espanya i Europa.

Jin Jiang Hotels és el primer grup hoteler de la Xina, amb més de 800 hotels entre les diverses societats del grup. La cadena xinesa posseeix, gestiona i franquícia gairebé 100.000 habitacions sota les seves marques 'Jin Jiang', 'Marvel', 'Jin Jiang Inn' i 'Magnotel and Bestay'.

Contenido patrocinado