Son Sant Joan instal·la un equip detector d'explosius que facilita la inspecció de persones amb mobilitat reduïda

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 11 julio 2011 20:54

PALMA DE MALLORCA 11 Jul. (EUROPA PRESS) -

L'Aeroport de Palma s'ha convertit en el segon de la xarxa d'AENA Aeroports a instal·lar un nou equip de seguretat en el filtre de passatgers de la planta de facturació, que és un detector d'explosius que facilita la inspecció de persones amb mobilitat reduïda.

En un comunicat, AENA ha informat que es tracta d'equips detectors de traces d'explosius que, des d'aquest dilluns, "facilitaran la inspecció dels usuaris de l'aeroport que viatgin amb cadires de rodes, escaioles, pròtesis, embenats o turbants, entre d'altres".

En total, ha detallat que AENA Aeroports ha adquirit 12 detectors de traces d'explosius, que s'instal·laran, a més, a Madrid-Barajas, Màlaga-Costa del Sol i València, mentre que a Barcelona-El Prat ja es troben en funcionament des del passat dia 5 de juliol.

Concretament, AENA Aeroports ha invertit 361.000 euros en l'adquisició d'aquests equips a l'empresa Target Tecnologia, que es tracta de detectors portàtils d'explosius basats en la tecnologia d'espectrometria de mobilitat de ions, de vapors i de partícules obtingudes per mitjà d'un mecanisme d'aspiració sense necessitat de contacte físic amb la mostra.

Així, aquests equips són capaços de detectar quantitats minúscules de materials explosius, fins a 1/1.000 milions de gram, a la mostra obtinguda.

En aquest sentit, AENA ha destacat que els nous sistemes "reforçaran la seguretat de les operacions i augmentaran la fluïdesa en la inspecció de determinats objectes singulars en els filtres de seguretat, per exemple de les cadires de rodes, el que facilitarà l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda".

En el cas de les cadires de rodes, ha apuntat que gràcies a la utilització del detector de traces d'explosius, els passatgers podran viatjar fins a la cabina en la seva pròpia cadira i una vegada estan en el seient de l'avió, aquesta serà traslladada al celler amb la resta d'equipatges, de manera que aquest procediment eximeix a les persones amb mobilitat reduïda de facturar la cadira de rodes.

Tot i això, i tal com s'ha fet fins avui, AENA ha explicat que els usuaris podran seguir optant per facturar la seva cadira de rodes i fer ús del servei d'assistència a persones amb mobilitat reduïda (PMR), que posa a disposició del passatger una cadira de rodes i un acompanyant fins a l'avió.

Tot i això, ha recordat que els detectors de traces no detecten articles prohibits no explosius, com podria ser el cas d'un arma blanca, per exemple, de manera que no eximeix a l'usuari de ser inspeccionat amb aquesta finalitat.

Alhora, AENA ha afegit que aquesta tecnologia, i ja que els dispositius són portàtils, "possibilita mesures de protecció addicionals en determinats vols, per exemple els que tenen com destí els Estats Units, així com també facilita l'examen de bonys abandonats sense necessitat d'evacuar la zona".

Finalment, AENA Aeroports ha remarcat que dedica un "gran esforç" anualment a la seguretat aeroportuària, de manera que els costos directes de seguretat aeroportuària van ascendir a al voltant de 169 milions d'euros en 2010, dels quals 122 milions es van destinar a la seguretat privada en els aeròdroms, mentre que 25 milions han estat inversions en equips i instal·lacions i 22 milions van correspondre a la despesa de manteniment d'equips de seguretat.

Contenido patrocinado