PALMA DE MALLORCA 26 May. (EUROPA PRESS) -
L'exsecretària de Comunicació del Consell, Margarita Sotomayor, ha admès avui davant del jutge que instrueix el cas Maquillatge que va signar l'informe per tramitar la subvenció de 280.000 euros que la Institució va acordar el 2006 de cara a la creació d'un arxiu audiovisual per a Televisió de Mallorca, tot i que ha afirmat que l'exadministrador de Vídeo U -impulsora de la cadena-, Miquel Oliver, "menteix més que parla" quan la implica en els detalls de la gestió d'aquesta aportació econòmica.
Així ho va posar de manifest davant del titular del Jutjat d'Instrucció número 2, Juan Ignacio Lope Sola, el fiscal Juan Carrau i diversos dels lletrats personats en el procediment, en una compareixença en la qual va negar conèixer si el treball per al que es va destinar la subvenció finalment es va portar a terme -segons les indagacions mai s' ha produït- i ha recordat que l'informe s'ho van traslladar ja redactat per a signar-lo i que ho va rubricar perquè li va semblar "un bon projecte".
En aquest sentit, ha manifestat que li van comentar que estava prevista la subvenció per a l'arxiu de les televisions locals a fi de posar-ho a disposició de Televisió de Mallorca, i va voler deixar clar que l'informe no ho va elaborar ella sinó que "s'imagina" que ho va redactar Eugenia Cañellas, exsecretària tècnica de l'exvicepresident insular Miquel Nadal, o directament en Economia, conseller de la qual era Miquel Àngel Flaquer. La intenció, ha explicat, era "recuperar les imatges però desconec el treball de l'arxiu audiovisual.
L'encausada, defensada per Manuel Pomar i en llibertat sota fiança de 10.000 euros, ha recordat que li va comunicar a Oliver que no participaria "en els seus tripijocs" quan la va cridar i ha afirmat ignorar "quins objectius té aquest senyor", després que l'exdirectiu de Vídeo U afirmés que han estat ella o l'exsecretari tècnic del Consell, Antoni Moragues, els qui li van instar a alterar les factures que es van presentar davant del Consell per sol·licitar la subvenció de 280.000 euros.
Cap recordar que aquesta aportació pública anava dirigida a la catalogació del material audiovisual després del tancament d'aquestes televisions ordenat per l'Administració, malgrat que aquesta, d'acord a les indagacions, mai s'ha produït. Segons Oliver, tant Moragues com Sotomayor li van ordenar suprimir el concepte "Consell de Mallorca" de les factures amb el pretext que aquestes les presentaven les diferents televisions a la Xarxa i no directament al Consell.