PALMA DE MALLORCA, 7 Dic. (EUROPA PRESS) -
La Guàrdia Civil de Trànsit de les Balears ha realitzat aquest cap de setmana un total de 1.896 proves d'alcoholèmia, després de les que ha emès 96 denúncies i va detenir a set persones, segons han informat fonts de l'Institut Armat en un comunicat.
Concretament, es van realitzar 1.651 proves d'alcoholèmia a Mallorca, on es van interposar 82 denúncies i es va detenir a tres persones. A Menorca es van portar a terme 150 alcoholèmies i es va detenir a sis persones. I a Eivissa es van efectuar 95 proves, vuit denúncies i quatre detinguts.
D'altra banda, els agents de la Guàrdia Civil van detenir a set persones per delictes de maltractaments a l'àmbit familiar durant el cap de setmana passat. Dels detinguts, un ha estat a Palmanova, un a Artà, un a Santanyí, un a Santa Margalida, un a Pollença i dos a Sant Antoni.
Els agents de Porto Crist, per part seva, van detenir dissabte passat a dos ciutadans senegalesos, de 31 anys tots dos, com a presumptes autors d'un delicte contra la propietat industrial. A aquestes persones se'ls van confiscar 96 efectes de marques falsificades -com rellotges, pols-samarretes, ulleres de sol i carteres- en un lloc ambulant en el mercat de Santanyí.
En Sant Antoni, agents de l'Institut Armat van detenir a un ciutadà equatorià de 34 anys com a presumpte autor d'un delicte d'agressió sexual. Pel que sembla el sospitós va invitar a la víctima a una festa i, a l'arribar a la mateixa, va comprovar que no havia tal festa i el presumpte autor va aprofitar la situació per tractar de forçar-la.
La Guàrdia Civil d'Inca va procedir a la detenció d'un home de 46 anys i una dona de 31 anys com a presumptes autors d'un delicte de robatori a l'interior d'un vehicle. Segons relata l'Institut Armat, els detinguts han estat sorpresos "in fraganti" mentre manipulaven amb "objectes contundents" la porta d'un vehicle de turistes en el mirador d'Escorca.
A Santanyí, la Guàrdia Civil va detenir a un menor com a presumpte autor d'un delicte de furt, després que aquest sostragués peces d'una motocicleta que es trobava a l'interior d'un garatge.
Els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit també van detenir aquest cap de setmana a un súbdit marroquí de 22 anys com a presumpte autor d'un delicte de robatori d'ús de vehicle. Pel que sembla, el sospitós va robar en vehicle a Sineu i quan circulava per Lloseta va tenir un accident de trànsit.
La Guàrdia Civil de Llucmajor va procedir a la detenció d'un ciutadà alemany 35 anys com a presumpte autor d'un delicte de tinença il·lícita d'armes. Els agents van confiscar al detingut en un control rutinari a l'interior del seu vehicle un arma curta amb munició sota el seient del conductor, sense documentació que emparés la seva tinença, un matxet de grans dimensions i un puny americà.