El telèfon municipal de queixes i consultes de Palma rep un miler de trucades diàries, un 20% més que fa un any

Actualizado: lunes, 11 mayo 2009 18:18

PALMA DE MALLORCA, 11 May. (EUROPA PRESS) -

El telèfon municipal de queixes i consultes de Palma de Mallorca, el número 010, rep actualment al voltant d'un miler de trucades diàries, fet que suposa un 20% més d'activitat que fa un any per a aquest servei d'atenció integral, que facilita informació sobre activitats municipals i, al mateix temps, recull incidències i propostes ciutadanes, i tramita la seva resolució, a més de funcionar com centraleta de la Corporació.

En total, el 010 va atendre unes 250.000 trucades durant a l'any passat, amb una mitjana de 28.500 contactes telefònics cada mes, segons va detallar el regidor de Funció Pública i Població, José Hila, a la presentació que ha fet avui de la Carta de Compromisos d'aquest servei municipal, que recull una sèrie de garanties de qualitat a les quals l'Ajuntament es compromet formalment de cara a la ciutadania, i en la destaca l'extensió del mateix a les 24 hores del dia.

Del total, un 60,7% de les trucades han estat per a la centraleta municipal i un 14,5 per a la caserna de la Policia Local de Sant Ferran. En la quarta part restant, es troben la Targeta Ciutadana (9%), la Circulació (5%), Problemes de codificació (3,7%) i l'Enllumenat (1,9%). Al que cap agregar Emaya i Parcs i Jardins, amb un 0,9% en cada cas, mentre que la resta de contactes es deuen a qüestions que no arriban a l'1% de les trucades.

Pel que fa a la Carta de Compromisos, Fila ha destacat entre els seus objectius que el 97% dels usuaris seran atesos a l'idioma que desitgin entre un total de quatre oferts, que la totalitat de les trucades siguin ateses en termini mig inferior als sis segons, amb un temps mitjà d'espera menor a tres segons i, de fet, el 85% dels usuaris no hauran d'esperar, garantint "rapidesa i eficàcia", ha dit la regidora.

Cal assenyalar que el servei d'atenció telefònica 010 es presta actualment per part d'11 informadors en el torn de manyana, cinc a la tarda i dues persones per al de nit. Els caps de setmana, atenen el 010 tres operadors en el torn de manyana-tarda i altres dos al de nit.