Touroperadors demanen a les institucions que "portin la quelita i la sobrassada" a Rússia perquè es conegui més Balears

Actualizado: miércoles, 20 mayo 2009 19:08

Agents de viatges russos de visita a Mallorca consideren absurd que el seu Govern recomanara no viatjar a Espanya


PALMA DE MALLORCA, 20 May. (EUROPA PRESS) -

Els principals touroperadors de receptiu que treballen amb turistes russos cap a Balears van recomanar a les institucions públiques que "portin la 'quelita' i la sobrassada" a aquest país, incipient emissor de viatgers, perquè els seus habitants coneguin més les Illes Balears, que ja són àmpliament conegudes en aquells on es realitza major promoció, com és el cas d'Alemanya i El Regne Unit.

Així ho va exposar, en declaracions realitzades a Europa Press, el portaveu de NT Incoming per al mercat rus, Josep Cañellas, una empresa que gestiona des d'agost passat el receptiu del majorista Natalie Tours, que factura anualment més de 60 milions d'euros al mercat espanyol, una quantitat de la qual Balears suposa una part "bastant important", pel que ha considerat justificat que es reforci la promoció en aquest emissor.

De la mateixa manera que "no hi ha un britànic o un alemany que no sàpiga on està Mallorca", va ironitzar Cañellas, els russos tenen problemes per distingir les illes Balears de les Canàries, ja que, al cap i a la fi, "la distància entre unes i altres equival a la qual pugui haver entre Moscou i Sant Petersburg". Un fet que reforça la idea que, com a mínim en aquesta fase, el coneixement previ d'un país pot ser la clau per elegir-lo destí de vacances.

D'altra banda, Cañellas també va exposar que un grup d'agents de viatges russos que realitzen aquests dies un viatge de familiarització amb el destí --'fam tryp'-- per Mallorca han considerat absurda l'advertència llançada dilluns passat pel Govern del seu país als seus conciutadans que no viatgessin a Espanya pel risc de contraure la grip AH1N1, tot i que, al llarg de la mateixa jornada, va corregir i va retirar aquesta recomanació.

Concretament, els minoristes de viatges, provinents de Moscou i altres principals ciutats russes, van assegurar que el va anunciar governamental "no té ni peus ni cap", ja que l'illa reuneix totes les condicions sanitàries per ser visitada sense que suposi cap perill imminent, com es va suggerir en un primer moment, tot i que no van poder precisar si el conat tindrà conseqüències negatives per a la resta de la present temporada turística.

30.000 TURISTES A L'ANY

Cañellas també ha apuntat que, tot i l'actual conjuntura econòmica, "esperem portar com a mínim el mateix nombre de russos que l'any passat", tot i que ha lamentat que, com ja ocorre a la resta de països emissors, en aquest cas també es confirmin les reserves a l'últim minut. Tot i això, ha descartat que els afecti el consell, després retirat, del seu Govern, "gràcies a la ràpida reacció dels nostres ministeris de Sanitat i Exteriors", que van forçar una ràpida rectificació.

De fet, el portaveu de NT Incoming ha considerat que la polèmica "ha tingut més ressonància aquí que allà". De manera que la companyia ni tan sols es planteja reduir vols amb Rússia i, de fet, mantindrà els quatre setmanals Moscou-Son Sant Joan, així com els també regulars amb Madrid i els xàrter amb Barcelona, ja que "no tenim intenció de retirar cap freqüència", ha apuntat.

Per la seva banda, l'operador turístic Soltour, que també gestiona receptiu rus cap a Balears no veu "cap problema" en aquest mercat, tot i l'actuació del seu Govern dilluns passat, segons va aclarir a Europa Press el director general de la mateixa, Javier Castillo, qui també ha assenyalat que "no esperem un minvament en la demanda i les xifres actuals així ho indiquen", tot i que també ha dit que en els pròxims dies es podrien produir alguns canvis.

MOLTA DESPESA EN DESTÍ

El turista rus es caracteritza per ser de tipus familiar, preferir el 'sol i platja', i tenir un poder adquisitiu elevat, que recula notar especialment en el consum que realitza d'oferta gastronòmica i de 'shopping'; mentre que a l'hotel destaca per la seva educació, sociabilitat i per causar pocs problemes. Usualment, després de vacacionar a Mallorca la seva impressió és de satisfacció plena i, de fet, Josep Cañellas no recorda cap cas que s'expressés una voluntat de no tornar a l'illa.

A més de Natalie Tours i de Soltours, Mallorca Tours també manté una determinada quota de mercat de turistes russos cap a Balears. Es tracta d'un mercat encara petit, que s'ha mantingut al voltant a les mateixes xifres en els últims tres anys, però que és considerat interessant dins de l'àmbit de la indústria dels viatges.