PALMA DE MALLORCA 17 Feb. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, ha criticat avui l'"espectacle" que s'ha creat, després de la seva decisió de denunciar davant de la Fiscalia Anticorrupció els 3,8 milions d'euros "irregulars" en les obres del metro i, en aquest sentit, va preguntar al PP "si pretenia que agaféssim tota aquesta documentació i la ficàssim en un calaix".
Als passadissos del Parlament, Vicens va respondre així a la portaveu del PP en matèria de Transports, Mabel Cabrer, qui ahir va revelar que els enginyers Pau Cavaller i Juan Herranz, de les empreses INECO i Grusamar, que han estat contractades "a dit" per l'actual Executiu balear per portar a terme les auditories del suburbà, han passat a integrar el personal laboral de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM).
Vicens ha insistit en què "no ha acusat a cap", sinó que "simplement", després d'encarregar una auditoria tècnica de les obres del metro a l'empresa INECO-TIFSA, així com una posterior auditoria jurídica al gabinet de Miquel Coca es va descobrir 2,5 milions d'euros corresponents a obres certificades i que no eren executades i 1,3 milions abonats sense cap tipus de contracte per part d'SFM a la Consultora Global TM, encarregada de controlar els treballs d'aquest mitjà de transport.
El conseller va reiterar que va prendre la decisió de posar aquests fets en coneixement de la Fiscalia a causa de què "no tenia resposta" davant aquestes "irregularitats" i ha remarcat que com ha fet d'únic és complir amb la seva obligació "amb tota correcció i respecte", tenint en compte que, segons la seva opinió, "els ciutadans necessiten explicacions".
D'altra banda, ha apuntat que després de concloure l'auditoria tècnica i jurídica, la Conselleria va intentar "recuperar de manera civil els màxims cabals públics que s'havien malgastat" en les obres del metro", alguna cosa que, segons la seva opinió, comportarà un procés "llarg". A més, i de manera independent, va posar en coneixement de la Justícia diverses irregularitats durant les tasques d'aquesta infraestructura, que podrien ascendir a 3,8 milions d'euros.