Les conselleres Pilar Costa i Rosario Sánchez conversen abans de comenar el ple de pressupostos. - EUROPA PRESS
PALMA DE MALLORCA, 17 Dic. (EUROPA PRESS) -
El primer dels plens per aprovar els pressupostos generals de Balears per a l'any 2020 ha arrencat aquest dimarts, cap a les 09.15 hores, amb el debat del text articulat.
El ple ha comenat sense haver arribat a l'hemicicle la presidenta del Govern, Francina Armengol, per sí la majoria de consellers. El debat s'ha obert sense cap intervenció per part del Govern, per la qual cosa ha comenat amb la defensa de les esmenes.
El primer a intervenir ha estat el Grup Parlamentari de Vox, amb el diputat Sergio Rodríguez. Seguiran, en aquest ordre, Cs, El PI, PP, MÉS per Menorca i MÉS per Mallorca, tots ells per defensar esmenes, i en el torn en contra, Unidas Podemos i el PSIB. Després hi haur diversos torns de rplica i contrarplica.
Durant tres dies el Parlament debatr i votar nombroses esmenes parcials. Per a aquest dilluns estan prevists també els debats de les seccions de Presidncia, Cultura i Igualtat; i a la tarda, Model Econmic, Turisme i Treball; Educació, Universitat i Investigació; i Hisenda i Relacions Exteriors. Les votacions estan previstes a les 14.00 i 22.00 hores.
Els pressupostos, el projecte dels quals va ser aprovat pel Govern a la fi d'octubre, sumen un total de 5.893,1 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 8% en comparació de l'any anterior, 435,4 milions d'euros més que en 2019. Amb tot, la despesa no financera (4.383,8 milions d'euros) s'ha redut en 50 milions.