PALMA DE MALLORCA, 12 Ago. (EUROPA PRESS) -
L'associació de consumidors Facua ha denunciat davant la Direcció general de Consum de Balears al comparador d'hotels 'Trivago' per "publicitat enganyosa" en justificar que "posiciona millor als establiments que més li paguen".
Segons han criticat en una nota de premsa, "l'empresa assegura que compara els preus de nombroses webs, per en realitat els preus que mostra poden no coincidir amb els quals apareixen a les pgines dels establiments hotelers".
En aquest sentit, Facua ha considerat que, en moltes ocasions, l'empresa "pot provocar que els usuaris contractin ofertes hoteleres més cares que les que apareixen a les seves prpies webs, en fer-los creure que all trobarien els mateixos preus".
A més, en ordenar per defecte els resultats de les seves cerques amb el criteri 'Recomanats', "indueix al fet que es contractin més els hotels que apareixen en les primeres posicions, els quals no són necessriament els millors i més econmics, ja que el posicionament en els resultats de les cerques depn de les quantitats que paguin les empreses al comparador".
Així mateix, han matisat que en les prpies condicions generals de Trivago apareix el text: "No garantim que el contingut del provedor, en particular els preus reflectits, s'actualitzi en temps real" i "el preu que mostri un provedor hoteler podria no correspondre's amb el mostrat en la nostra plataforma".
A l'apartat de 'Preguntes Freqüents', a més, expliquen que l'algoritme que s'utilitza per realitzar l'ordre "analitza els filtres de cerca, com la ubicació i les dates d'estada, a més del preu i l'atractiu general de l'oferta"."També tenim en compte la compensació que les webs de reserva ens paguen quan un usuari fa clic en una oferta", detallen.