MENORCA 13 Abr. (EUROPA PRESS) -
L'Oficina d'Atenció Ciutadana de Maó ha registrat el volum de tràmits presencials més baix des de l'any 2006, segons han informat avui fonts de l'Ajuntament, que han assenyalat que aquesta reducció té el seu origen a l'esforç en la reducció burocràtica de tota tramitació i a l'impuls de l'administració digital.
"Les dues línies de treball permeten una major agilitat administrativa i, consegüentment, una major comoditat per als ciutadans en la seva relació amb la institució municipal", van apuntar des del consistori.
En aquest sentit, van recordar que un dels projectes principals del 2010 és la instal·lació d'un punt d'autoservei a través del qual els ciutadans podran efectuar els tràmits més sol·licitats.
El caixer funcionarà a través d'una pantalla tàctil i oferirà tramitar documents senzills a partir de sistemes avançats d'identificació.
Aquesta eina, que estarà a disposició les 24 hores, actuarà d'acord amb la implantació del programa 'Carpeta Ciutadana', que es troba actualment en fase de proves i que permetrà incorporar tots els tràmits municipals.
La regidora de Serveis Generals, Àngels Andreu, ha recordat també que l'any passat es va signar un conveni de col·laboració amb la Fundació Destí per obrir un Punt d'Informació Turística en la Plaça Esplanada de Maó, el que ha permès una reducció de les consultes turístiques en les Oficines d'Atenció Ciutadana.