Isern reduirà un 50% el nombre d'alts càrrecs i estalviarà amb això més de set milions en tota la legislatura

Álvaro Gijón Y Mateo Isern
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 16 junio 2011 16:32

PALMA DE MALLORCA, 16 Jun. (EUROPA PRESS) -

L'alcalde de Palma, Mateo Isern, ha informat que una de les seves primeres decisions al capdavant del consistori ha estat la de reduir un 50% el nombre d'alts càrrecs respecte a la mitjana dels quals van formar l'equip de govern d'Aina Calvo, el que suposarà un estalvi per les arques municipals d'uns 7,3 milions d'euros al llarg de tota la legislatura.

Així ho ha anunciat Isern en la seva primera roda de premsa com a alcalde de Palma, on s'ha mostrat "satisfet" d'haver complert amb aquesta primera decisió política una de les promeses que més va repetir al llarg de la campanya electoral: la reducció d'un mínim d'un 25% dels alts càrrecs.

El Popular ha detallat que la mitjana d'alts càrrecs durant el mandat de Calvo ha estat de 54 persones, xifra que amb la seva nova estructura es redueix fins a les 27. Concretament, Isern nomenarà sis coordinadors generals, onze directors generals, sis assessors i quatre gerents d'empreses i organismes públics autònoms.

Cal assenyalar, que l'equip de Calvo comptava aquest mateix any amb onze coordinadors generals (cinc més que el d'Isern), vint directors generals (nou més que l'actual organigrama), quatre assessors (dos menys) i 12 gerents d'empreses públiques (vuit més que el nou alcalde). En total són 47 alts càrrecs amb l'anterior alcaldessa que es redueixen fins 27 en la futura estructura municipal.

Isern ha subratllat que la mitjana de la despesa en alts càrrecs durant el mandat de Calvo ha estat de 3.182.043 euros a l'any respecte dels 1.351.140 euros del seu, el que comporta un estalvi de 1.830.903 euros a l'any, és a dir, 7.323.613 euros en tota la legislatura.

L'alcalde ha incidit que encara està esperant l'informe amb la informació detallada sobre l'estat real dels comptes municipals per saber quins recursos destinarà a cada partida.

QUATRE GERENTS D'EMPRESES PÚBLIQUES

D'altra banda, Isern només nomenarà quatre gerents d'empreses públiques, concretament de la Funerària Municipal, de l'EMT, de la Fundació Pilar i Joan Miró i de l'Institut Municipal de l'Esport (IME). La resta d'ens municipals seran gestionats per coordinadors generals i directors generals de diferents departaments de l'Ajuntament.

Així, la gestió de l'Institut Municipal d'Innovació (IMI) serà assumida pel coordinador general d'Economia, Hisenda i Innovació, José Antoni García. La de l'Imfof per la directora general de Joventut i Treball, Silvia Romero.

La directora general d'Educació, Sonia Valenzuela, s'ocuparà de la gerència del Patronat d'Escoletes i el coordinador general d'Urbanisme, Fernando González, del Patronat de l'Habitatge i de la Gerència d'Urbanisme.

Alhora, el regidor de Turisme i número 2 de l'Ajuntament, Álvaro Gijón, serà qui gestioni l'Imtur. D'altra banda, el director general de Participació Ciutadana i Benestar Social, Guillermo Sánchez, serà el gerent de la Fundació Weyler i el Patronat de Reallotjament.

A més, el coordinador general d'Infraestructures, José Alejandro Asensi, serà el gerent de l'Institut Municipal de Coordinació d'Obres Viàries (IMOV) i de la Societat Municipal d'Aparcaments Públics (SMAP). El de l'empresa de neteja Emaya -només la eliminació del càrrec de gerent ja suposa un estalvi de més de 120.000 euros anuals- serà la regidora de Medi Ambient, Andrés Garau.

Isern ha assenyalat que encara no han definit completament tot l'organigrama dels alts càrrecs ja que estan buscant entre els funcionaris de l'Ajuntament persones "adequades" per assumir aquestes funcions i estalviar així més sous.

GERÈNCIA D'URBANISME JA EN MARXA

El nou alcalde ha remarcat que la Gerència d'Urbanisme s'ha tornat a posar en marxa des d'aquest mateix dijous, és a dir, tan sols tres dies hàbils després d'haver pres possessió del càrrec, mentre que l'anterior alcaldessa va tardar més d'un mes a fer-ho, ha postil·lat.

Així, ha indicat que l'activitat de la Gerència ja s'ha reprès i que, per tant, ja se segueixen tramitant llicències urbanístiques. Isern ha afirmat que ha ordenat els responsables d'aquest departament estudiar de quina manera pot "desburocratitzar-se" els tràmits i simplificar la normativa "al màxim".

PRESÈNCIA DE L'OPOSICIÓ EN ELS CONSELLS D'ADMINISTRACIÓ

D'altra banda, el 'popular' ha apuntat que van a permetre que l'oposició estigui present en els consells d'administració de les empreses públiques amb la mateixa proporció de representants que cada grup té al ple.

Així, els resultats electorals de cada grup en les passades eleccions locals es traslladaran també als consells d'administració. "Volem donar a l'oposició les armes suficients per fer una oposició com correspongui", ha puntualitzat.

Una altra de les novetats és que sota el mandat d'Isern seran els grups polítics els que decidiran la quantitat de persones que gaudiran de dedicació exclusiva dins del consistori, quan fins ara era decisió de l'alcalde.

DESAPAREIX LA DIRECCIÓ GENERAL DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA

Isern ha informat que el nou Ajuntament no tindrà una Direcció General de Política Lingüística, que sota el mandat d'Aina Calvo regia Nanda Ramon. De moment, no se sap quin departament assumirà aquestes funcions, si bé el que és segur és que no hi haurà una àrea com a tal.

Contenido patrocinado