MENORCA, 5 Jul. (EUROPA PRESS) -
El centre Ca n'Oliver de Maó acollir des d'aquest dissabte una exposició sota el títol 'Tutankhamon: imatges d'un tresor sota el desert egipci', que es podr visitar fins al 27 d'octubre i que ha estat organitzada per l'Ajuntament de Maó i el Museu Egipci de Barcelona.
La mostra inclou 50 peces originals procedents del fons del Museu Egipci de Barcelona entre les quals destaquen un ushebti del príncep Khaemuaset, quart fill de Ramsés II (Regne Nou, Dinastia XIX, 1307-1196 a. de C.), una tapa de sarcfag de l'poca Ptolemaica (304-30 a. de C.) o una mscara funerria, també de l'poca (poca Ptolemaica.
D'altra banda, una exposició de fotografies traslladar als visitants a la troballa de la tomba de Tutankhamon i els seus principals protagonistes: Howard Carter i Lord Carnarvon.
Es tracta d'una selecció de 65 imatges del fotgraf oficial de l'excavació, Harry Burton, de les més de 3.500 fotografies que va realitzar al llarg dels deu anys que van durar els treballs a l'interior de la tomba.
Finalment, la mostra es complementa amb una maqueta a escala de la tomba del faraó que reprodueix la cmera sepulcral, amb les seves capelles i el sarcfag i, a més, una mostra dels llibres originals publicats sobre el descobriment.