PALMA DE MALLORCA/ BARCELONA 8 Jul. (EUROPA PRESS) -
Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) ha rebut a l'aeroport de Palma 30 reclamacions d'afectats per la companyia aèria marroquina Rifjet, que els va deixar en terra tot i tenir el bitllet, després que el propietari, Hakim Moullal, es fugués i deixés més de 30 vols amb seients venuts sense possibilitat d'operar-los.
Tot i això, fonts de la Direcció General de Consum van informar a Europa Press que AENA encara no ha enviat aquestes queixes al Govern. Alhora, van detallar que els afectats són en la seva majoria marroquines residents a Palma.
Per la seva banda, l'Agència Catalana del Consum ha rebut 44 reclamacions, segons va detallar el seu director, Jordi Anguera, qui ha explicat que aquestes es van derivar als Mossos. Alhora, ha assenyalat que intentaran mediar en el cas d'un treballador de l'agència a l'oficina de Salt (Girona) que no va cobrar el seu salari, però ha avançat que si el responsable ha fugit, existeix poca possibilitat d'acord.
Els Mossos d'Esquadra investiguen les denúncies i reclamacions contra Rifjet, que opera vols des de Barcelona, Palma i Girona a Nador. La majoria o la totalitat dels afectats són marroquins i, segons Anguera, també es venien bitllets des d'un locutori.
L'agència de Salt era il·legal perquè no estava registrada en la direcció de Turisme de la Generalitat, de manera que Anguera va recomanar als consumidors que es fixin en si les agències de viatges tenen codis de registre oficials.
Anguera va recomanar als afectats que, si han pagat amb targeta de crèdit, acudeixin a l'entitat financera per intentar cancel·lar el càrrec. Ha indicat que l'empleat de l'agència ha dit que ell té els diners dels bitllets venuts en els últims 15 dies, de manera que, si es confirma aquesta dada, podrien retornar-l'hi als afectats.