PALMA DE MALLORCA 4 Nov. (EUROPA PRESS) -
L'exportaveu del PP al Consell de Mallorca, Jaume Font, va dirigir avui un missatge al president del partit, José Ramón Bauzà, avisant-li que, després de conèixer-se aquest dimecres l'arxiu provisional del cas Pla Territorial de Mallorca, no fa falta que "es preocupi" per ell "qui no ho ha fet durant 30 mesos".
Després que Bauzà llancés ahir crítiques contra jutges, fiscals i policies per haver perjudicat la imatge del Partit Popular al mantenir una investigació sobre un cas de presumpta corrupció que ahir ha estat sobresegut de manera provisional, Font ha desaprovat aquestes crítiques i s'ha mostrat conforme amb el fet que el poder judicial i les forces de l'ordre "facin el seu treball".
Font, així, dóna per "tancat" el cas, en què se li presumien actuacions il·lícites en l'articulació del Pla Territorial de Mallorca, amb la finalitat de beneficiar econòmicament al PP, i ha manifestat el seu "total respecte" per la Justícia, i alhora ha anunciat que queda "totalment descartada" per part seva qualsevol mena d'actuació més.
Els polítics, ha subratllat, "no podem tancar-nos a col·laborar", i "com demòcrates hem de respectar la presumpció d'innocència i col·laborar amb els poders que fan possible el manteniment d'una paraula màgica, que és la democràcia", ha remarcat l'exportaveu del PP, que ha estat apartat per Bauzà de les llistes electorals al Consell per la seva imputació en aquest cas.
Després d'expressar la seva "alegria" que hagi finalitzat la seva imputació en el cas del Pla Territorial de Mallorca, ha estimat que era "ben necessari" que la policia, els fiscals i el jutge investiguessin la suposada comissió de delictes, si consideraven que havia "dubtes" en la tramitació i aprovació del PTM.
Per aquesta raó, ha recalcat que durant aquests 30 mesos, ell sempre ha "respectat i col·laborat" amb els fiscals i els jutges perquè poguessin "aclarir aquestes qüestions", cosa que, segons la seva opinió, "no es poden tancar els polítics".
"Malgrat que m'ho he passat malament, cal col·laborar amb els poders, que són els que fan mantenir la democràcia", ha insistit Font, qui ha remarcat que ell no hagués donat la roda de premsa que ha ofert aquest dimecres Bauzá en què va anunciar que la seva formació està estudiant presentar accions legals contra els jutges, fiscals i la policia després de confirmar-se l'arxiu del cas Pla Territorial de Mallorca, perquè considera que la imatge pública del PP s'ha vist "perjudicada".
INVESTIGACIÓ "NORMAL"
En aquesta línia, l'exportaveu popular al Consell ha asseverat que en el que a ell respecta, "no és oportú" que es presentin acccions legals contra ningú, tenint en compte que, segons la seva opinió, és "normal" que la Fiscalia investigués si estimava que s'hagués pogut cometre algun delicte, de la mateixa manera que "és normal que t'investiguin si en la declaració de la renda un amaga el que toca pagar a Hisenda".
Tot i això, Font ha destacat la importància que es "respecti la presumpció d'innocència" de totes aquelles persones embolicades en un procés judicial, tenint en compte que els seus "patiments són llargs i dolents d'entendre". "Si com demòcrates respetam la presumpció d'innocència, això anirà molt millor per a tots", ha asseverat, i alhora ha agraït la "col·laboració" del seu advocat, Josep Zaforteza.
Preguntat pel fet que el PP hi hagi elegit abans a la candidata a la presidència del Consell de Mallorca que al candidat a l'Alcaldia de Palma, Font ha afirmat que en 49 anys, està "curat d'espant", pel que ha recalcat que ja no el "sorprèn res".