AMPL.- El Govern prepara un projecte per avaluar el procés d'aprenentatge i la pràctica docent en centres escolars

Actualizado: lunes, 27 octubre 2008 19:21

PALMA DE MALLORCA, 27 d'octubre (EUROPA PRESS)

La Conselleria d'Educació i Cultura està elaborant una iniciativa que permetrà avaluar el procés d'aprenentatge dels alumnes de quart de primària, la pràctica docent, el treball de l'equip directiu i el funcionament d'aquestes instal·lacions escolars, un projecte que previsiblement entrarà en vigor el pròxim curs.

Així ho ha assenyalat avui als mitjans la consellera Bàrbara Galmés després d'una de les dues la reunió que va mantenir amb els directors de primària i Secundària dels centres escolars de Mallorca, celebrada a la Universitat dels Illes Balears (UIB), on va explicar que aquesta iniciativa, anomenada avaluació de diagnòstic, servirà per comprovar els aspectes a millorar i es desenvoluparà al marge del desenvolupament normatiu d'avaluació dels diferents nivells educatius (des d'Infantil fins a batxiller).

"Hem de canviar la nostra cultura en aquest sentit", va apuntar la titular d'Educació, qui va aclarir que aquest tipus d'avaluació "no és una sanció" sinó una eina per detectar problemes i plantejar mesures dirigides a solucionar-los. Tal com ha afirmat, es tracta d'una iniciativa que encara està per negociar-se i consensuar-se amb el sector.

Al mateix temps, va fer referència a la petició que han traslladat els professors a la Conselleria per procedir a un canvi en el model directiu, centrat a avançar en l'autonomia del centre, la professionalització de la funció directiva i altres millores. Respecte a això, Galmés va reclamar "calma i tranquil·litat" ja que han de ser, va dir, canvis "consensuats perquè siguin d'èxit".

"En 15 mesos volen fer un canvi radical del que no s'ha fet en molts anys", va manifestar la consellera, qui va puntualitzar que aquest procés implica, entre d'altres entitats, a associacions de pares i mares i sindicats. "Crec plenament en un canvi de model però no es pot imposar per decret i requereix d 'un temps", ha afirmat Galmés, concretant que en relació amb la professionalització, es tracta d'un moviment generalitzat a nivell nacional.

Sobre aquesta qüestió, va agregar que s'estan donant passos per avançar en aquest sentit així com en la formació dels directors, per adequar-la als canvis de model legislatiu. Va assenyalar alhora que s'està preparant un pròxim decret de drets i deures d'alumnes a més d'un règim orgànic de funcionament dels centres, que està en procés d'elaboració.

Segons va especificar, són dos documents que reconeixen la tasca de "lideratge" dels equips directius, de manera que tinguin capacitat per a liderar la selecció de professors, la gestió econòmica del centre i la recuperació de l'autoritat (passant de director assembleari a director amb majors responsabilitats), amb una capacitat "real" de decisió.