AMPL.- Sol Meliá guanya 47,5 milions fins el setembre, un 40,7% menys

Actualizado: martes, 10 noviembre 2009 13:55

La cadena, que va aconseguir uns estalvis de 59,8 milions fins a setembre, seguirà amb els seus plans d'expansió i incorporarà 24 hotels en els pròxims dos anys


MADRID, 10 Nov. (EUROPA PRESS) -

Sol Melià ha registrat un benefici net de 47,5 milions d'euros durant els nou primers mesos de l'any, fet que suposa una caiguda del 40,7% respecte el mateix període de l'exercici passat, ha informat avui el grup hoteler a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Entre gener i setembre, els ingressos totals van arribar als 899,9 milions d'euros, un 9,3% menys respecte als 991,7 milions d'euros que va facturar en el mateix període del 2008.

La cadena hotelera va reduir el seu benefici net d'explotació (Ebit) un 24,2%, fins a 111,9 milions d'euros, mentre que el resultat d'explotació abans d'amortitzacions i lloguer de flota (Ebitdar) ha caigut un 12,6% i s'ha situat en 244,7 milions.

El resultat brut d'explotació (Ebitda) s'ha situat en 185,5 milions d'euros, un 16% inferior al dels nou primers mesos del 2008.

L'hotelera de la família Escarrer va atribuir aquesta millora dels seus resultats financers respecte al període passat a la favorable gestió del deute i al descens dels tipus d'interès, en un entorn "lleugerament més favorable" al registrat fa tres mesos amb revisions a l'alça en alguns dels seus principals mercats com els Estats Units,

El Regne Unit o Alemanya i a un comportament "millor del que s'esperava" de l'evolució de la pandèmia de la grip A (H1N1), que "no ha tingut impacte en costos o afeccions en el negoci".

Alhora, ha destacat una millor evolució dels 'resort' de vacances davant dels hotels urbans a Espanya, que han resistit la desacceleració del mercat britànic per la depreciació de la lliura, evolució que segons la companyia és atribuïble a la resistència del mercat espanyol en els destins nacionals.

A això cal afegir una "atenuada" caiguda dels ingressos --que van passar de caure un 19% en el segon trimestre a un 16,2% en el tercer-- i de la taxa d'ocupació, que es va veure retallada un 6,6%, davant del descens del 12,1% que ha registrat en el segon trimestre.

La companyia ha valorat "molt positivament" la recent firma d'un acord de 'facturatge' associat als contractes de Sol Meliá Vacation Club, la seva aèria de negoci dedicada al temps compartit, operació amb la qual pretén optimitzar la seva liquiditat. Així, després de l'operació el flux de caixa s'ha situat en 353,2 milions d'euros, mentre que els venciments del seu deute per al període 2010-2011 assoleixen els 434,6 milions d'euros.

Pel que fa a l'evolució del negoci de de cara als pròxims mesos, Sol Meliá es va mostrar cauta, tot i que va ressenyar "cert optimisme" davant del major interès pels viatges de negocis en destinacions espanyols, així com en algunes de les capitals europees com Londres, Berlín, París o Roma, "l'esperada recuperació a Llatinoamèrica i el Carib a la calor de l'incipient reactivació econòmica del gegant nord-americà".

OPTIMITZACIÓ DE COSTOS.

Sol Meliá ha recordat que la implementació del seu pla de contingència davant de la crisi ha tingut un impacte sobre els seus ingressos de 41,1 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any i ha permès un estalvi de 59,8 milions d'euros, gràcies al seu programa d'optimització de costos i a l'ajust d'oficines corporatives.

Tot i això, tenint en compte l'actual entorn econòmic i les actuals dificultats que travessen els principals mercats en els quals opera, la cadena no ha alterat la seva visió estratègica i apostarà per enfortir les seves marques, fidelitzar els seus clients i millorar la seva competitivitat a llarg termini.

Sol Meliá ha informat que continua amb els seus plans d'expansió i treballa per incorporar 24 nous hotels durant els pròxims dos anys, establiments que es regiran per fórmules "poc intensives en capital" com la franquícia en la majoria dels casos (el 83%), el contracte de 'management' o el lloguer (17%). Amb aquestes incorporacions, la cadena s'introduirà en quatre nous països: la Xina, Dinamarca, Àustria i Cap Verd.