Augmenta un 31% la demanda de les targetes intermodals de transport interurbà durant el primer semestre

Actualizado: martes, 25 agosto 2009 19:50

Vicens reconeix que la Conselleria està estudiant la possibilitat de crear un comitè de rutes aèries per augmentar les connexions


PALMA DE MALLORCA, 25 Ago. (EUROPA PRESS) -

La demanda de les targetes intermodals de transport regular interurbà -implantada en els serveis de metro, tren, autobusos llançadora i 10 línies d'autobusos interurbans-, que ofereix descomptes d'entre el 30 i el 70% respecte el preu del bitllet senzill, ha estat durant el primer semestre del 2009 de 17.722 bons, xifra que representa un 31% d'augment respecte al mateix període del 2008.

En roda de premsa, el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, va detallar que actualment hi ha un total de 76.743 targetes intermodals a Balears, fet que suposa una important fidelització del transport públic.

D'altra banda, ha indicat que més de 315.000 usuaris s'han beneficiat durant els sis primers mesos de l'any del servei d'informació del Consorci de Transports de Mallorca (CTM), la majoria dels quals -202.383- van realitzar les seves consultes a través de la pàgina web, seguides per les presencials -96.453- i les telefòniques -16.262-.

Així, es van rebre aproximadament 90 consultes diàries per via telefònica i, referint-se a les del portal web, el 86 % han estat sobre les consultes dels horaris de transport i informació sobre la targeta intermodal. De la mateixa manera, un total de 15.253 de les 96.453 dubtes presencials es va correspondre amb les noves emissions d'aquests abonaments.

Cal destacar que el servei d'informació està cobert per un total de 17 persones, fet que suposa rapidesa i "personalització en la resposta" als usuaris.

PERFIL USUARIS

El perfil dels beneficiaris de la targeta sol ser, en major part, joves i persones de la tercera edat. Així, el 33,75% dels usuaris correspon a joves -els qui posseeixen descomptes del 50% del preu respecte el bitllet senzill, de la mateixa manera que les famílies nombroses i els pensionistes- i, d'altra banda, el 32,69% es correspon amb els ancians.

Tot i això, els perfils generals també es poden beneficiar de reduccions en els preus d'entre el 30 i el 70% mitjançant les targetes T-20 i T-40.

Per la seva banda, la directora del Consorci, Inmaculada Salamanca, ha assenyalat que l'ús de la targeta és variable en cada mitjà de transport de manera que, mentre en el metro el seu ús arriba al 65% dels viatges, en el tren existeix un 50% i, finalment, en els autobusos interurbans ronda el 45%, i, a més, en les línies turístiques es redueix al 25%.

Preguntat sobre si considera que aquests descomptes encara fan més "deficitari" el servei del metro, Vicens ha remarcat que tots els mitjans de transport públic són deficitaris pel que es tracta de "veure si són sostenibles". Així, ha indicat que es deu "girar full" -referint-se a la gestió del passat Govern- ja que la Conselleria deu, ha considerat, fer una "línia que sigui al més rendible possible per a la societat".

COMITÈ DE RUTES

Preguntat sobre la possible creació d'un comitè de rutes per augmentar les connexions aèries amb Palma, el conseller ha indicat que la proposta encara es troba en una fase "molt inicial". Tot i això, ha reconegut que la idea "sembla interessant" ja que podria obrir nous trajectes que actualment "es decideixen en els despatxos", i d'una forma "allunyada" de les pròpies autonomies.

Així, ha assenyalat que al comitè estarien presents les Conselleries de Mobilitat i Ordenació del Territori, així com la de Turisme, la Cambra de Comerç i l'ens públic Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA).

SUPRESSIÓ DE PASSOS A NIVELL

En un altre ordre de coses, referint-se al pas del tren per Santa Maria, el titular de Mobilitat i Ordenació del Territori ha remarcat que "per llei" s'han de suprimir tots els passos a nivell però que això s'ha de fer de manera consensuada amb els ajuntaments afectats.

En aquest sentit, ha assenyalat que la seva Conselleria parla d'aquest assumpte amb cada consistori i, en funció d'això, realitza els projectes. Tot i això, ha afirmat que hi ha determinades forces polítiques que "posen obstacles".

Així, ha indicat que hi ha "moltes solucions" però que no és "viable" soterrar el tren des de Palma. Tot i això, ha assenyalat que si un ajuntament sol·licita un traçat determinat la Conselleria ho "estudiarà", en el seu departament "estem oberts a preveure qualsevol solució", ha conclòs.