Cada ciutadà de Mallorca paga 13,46 euros a l'any per la ràdio i la televisió del Consell

Actualizado: miércoles, 19 noviembre 2008 17:27

UM critica la falta de pluralitat i objectivitat en certs programes

PALMA DE MALLORCA, 19 de novembre (EUROPA PRESS)

Cada ciutadà de l'illa paga anualment 13,46 euros, el preu d'un menú, per la ràdio i la Televisió de Mallorca, segons va revelar avui la seva directora general, Marisa Goñi, davant de la primera comissió de control específic, un preu que el conseller portaveu de UM en la institució insular, Miquel Àngel Flaquer, va considerar "molt assequible" comparat de manera que li costen altres televisions de les illes, referint-se a IB3.

Durant la seva intervenció, Flaquer va lamentar tot i això que la "pluralitat i objectivitat" de la cadena "no siguin tan reals" com va exposar la directora general de la cadena, i va criticar el "cert biaix" d'alguns professionals i espais en concret. Així, va indicar que UM no ha tingut la participació adequada i que tant Televisió de Mallorca com Ona Mallorca haurien de prestar en primer lloc atenció al Consell.

Sobre aquesta qüestió, Goñi va exposar que els informatius de la cadena reflecteixen la realitat política de l'illa i que els diferents programes de Televisió de Mallorca recullen la participació de polítics de diferents ideologies i, en aquest sentit, va afirmar que UM "no és una excepció".

Pel que fa a l'audiència, la directora general va manifestar que, segons dades de Sofres, s'arriba al 0,6% de share, amb audiències acumulades que ronden els 90.000 espectadors diaris. Així, Goñi va destacar que en només dos anys Televisió de Mallorca ha multiplicat per sis el seu share i, d'altra banda, va expressar que les xifres de Sofres es refereixen a totes les illes mentre que la cobertura de la cadena és únicament de Mallorca, el que fa que les dades siguin inferiors als reals.

Per la seva banda, el conseller 'popular' Fernando Rubio va criticar les baixes xifres i va invitar a fer un estudi d'audiència per comprovar "si val la pena" la despesa que es realitza. Tot i això, la directora general va contestar que Televisió de Mallorca no "ha d'anar a grans audiències" per donar el seu servei públic i va assenyalar que tot i que "no som un Ferrari, sinó un 600, arribarem a la meta".

Rubio va preguntar a Goñi sobre l'augment de 811.000 euros en despesa de personal i la directora va argumentar que mig milió va ser destinat a solucionar el dèficit pressupostari de la plantilla i la resta a "enfortir l'estructura de la casa". Així, es va referir a algunes incorporacions com les realitzades en el departament de normalització lingüística o en arxiu. A més, va remarcar que no s'ha acomiadat a cap treballador.

Durant la seva compareixença a petició pròpia, la directora general va expressar que el pressupost de 10,6 milions d'euros va quedar congelat en 2008, i va pujar un 10% en 2009, fins a 11,7 milions d'euros, aproximadament l'acumulat de l'augment de l'índex de preus de consum (IPC) del 2007 i 2008.

A més, va sostenir que durant aquest any s'ha augmentat en un 35,3% el nombre d'hores de programes de producció pròpia a la graella, respecte a 2007 i que el total d'hores de programació produïdes durant 2008 ha estat de 2.139,6.

El 'popular' Rubio va manifestar que el seu grup porta 15 mesos sol·licitant documentació sobre la gestió en la cadena i emissora pública i que no han rebut cap factura. Tot i això, Goñi va indicar que els informes presentats es van registrar en la institució insular i que els comptes de Ràdio i Televisió de Mallorca referents al passat any es van lliurar als populars en tres ocasions.

D'altra banda, la consellera insular socialista Silvia Cano va preguntar a la directora general sobre la venda d'imatges a altres cadenes. Així, Goñi va fer un desglossament sobre aquesta en què van destacar les referents a la màfia russa, la detenció de Rodrigo de Santos o del tenista Rafa Nadal.