La Caixa lidera el rànquing d'usuaris de la banca en línia a Espanya, amb 5,4 milions de clients

Actualizado: miércoles, 1 octubre 2008 19:37

La caixa que dirigeix Juan María Nin presenta un servei en línia que permet al client gestionar les seves finances personals

MADRID, 1 Oct. (EUROPA PRESS)

La Caixa lidera el rànquing d'usuaris de banca en línia a Espanya, amb una quota del 29,47%, per davant de ING (20,60%), Banesto (16,40%), Caja Madrid (11,40%) i BBVA (10,7%), segons un estudi de Nielsen NetRatings amb dades corresponents al tancament d'agost.

La sotsdirectora general de La Caixa, María Victoria Matía, va explicar avui en roda de premsa que l'entitat "triplica" als seus competidors en nombre d'usuaris de banca per internet. "La banca per internet suposa ja 1.200 milions de trasaccions de l'any i 125 milions d'operacions al mes", va destacar Matía, qui va apuntar que l'import de moviments de fons a l'any per aquest canal puja a 216.000 milions d'euros.

Matía va assenyalar que la 'Línia oberta' comptava al tancament de juny amb de 5,4 milions d'usuaris, un 13,8% més que en el mateix mes de l'any passat i gairebé la meitat dels 11 milions de clients que té la caixa, dels quals 2,4 milions "eren operatius", és a dir, que utilitzen la banca per internet un mínim d'una vegada al mes. "Transaccionalment això implica molt" per a l'entitat, va destacar.

A més, segons l'estudi de Nielsen, l'entitat ocupa la segona posició internacional per penetració d'usuaris de serveis bancaris de cada país, només per darrere de l'entitat francesa Credit Agricole (29,4%), i per davant de Bank of America (29,2%).

En aquest sentit, el director de banca en línia de La Caixa, Benjami Puigdevall, va assenyalar que part de l'èxit de l'entitat està recolzat en la seva "voluntat d'innovar" i d'anar "més enllà dels serveis financers" intentant que "l'usuari participi" en l'evolució. "La filosofia és construir un nou model de banca diferent per al futur, evolucionant a poc a poc", va indicar.

Internet "és una nova forma de comunicar-se amb el client, de relacionar-se amb ell i genera nous hàbits", va afegir Matía. En qualsevol cas, va destacar que "el fet important és que cada client utilitzi el canal que vulgui".

D'altra banda, La Caixa s'ha convertit en la primera entitat que aconsegueix el lideratge en tots els serveis d'internet a Espanya (banca particulars, banca personal, banca empreses, banca professionals i negoci, mediador en línia i comerç exterior), segons l'últim estudi elaborat per 'AQMetrix' en el seu baròmetre de tardor fet públic avui.

GESTIÓ DE FINANCES PERSONALS

En aquest marc, caixa que dirigeix Juan María Nin, ha posat en marxa un servei de gestió de finances personals, anomenat 'Les meves finances', que permet als clients particulars de l'entitat controlar els seus ingressos i despeses mes a mes, establir pressupostos i comparar el seu pressupost amb la realitat. Aquesta iniciativa ha suposat "un repte tecnològic" per a l'entitat, que ho ha "superat" amb èxit.

'Les meves finances' permet a l'usuari "crear la seva pròpia compte de resultats", va explicar Puigdevall, qui va precisar que amb aquest servei els clients poden desglossar per categories els seus moviments de comptes i targetes i fins i tot personalitzar-los, establint regles automàtiques, fet que permet "un control de les despeses".

A més, l'entitat ofereix a les empreses el servei 'Mercat obert', destinat a "facilitar a l'empresa contactes comercials per ampliar la seva base de clients, distribuïdors i proveïdors", va dir Puigdevall. Aquesta base de dades inclou més de dos milions d'empreses de 70 països.

Actualment, els clients de La Caixa poden efectuar més de 750 operatives diferents a través d'internet. Aquests clients van realitzar un total de 1.375 milions d'operacions durant els últims 12 mesos, cosa que representa un increment interanual del 36,6%.