El cap de seguretat de la UTE C-715 nega haver-se lucrat amb mitjans de la carretera per a casa seva de Valldemossa

El transportista que va participar en les obres afirma que cobrava uns 8.400 euros cada tres mesos "fes el que fes"

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 31 enero 2011 19:52

PALMA DE MALLORCA, 31 Ene. (EUROPA PRESS) -

El responsable de seguretat i salut de la UTE encarregada del desdoblament de la carretera Palma-Manacor, Carlos Calafat, ha negat haver-se lucrat amb mitjans i materials destinats a aquests treballs per construir el seu xalet de Valldemossa, tal com ha posat de manifest durant la seva declaració en qualitat d'imputat davant de la jutgessa instructora del cas Peatge.

En la seva compareixença davant de la titular del Jutjat d'Instrucció número 5, Ana San José, en què també ha estat inquirit pel fiscal anticorrupció Miguel Ángel Subirán, l'encausat ha justificat que ell va disposar d'un solar i va començar a fer les obres per a l'aixecament del seu habitatge el 2007, quan la reforma de la carretera ja havia finalitzat, segons han informat fonts jurídiques a Europa Press.

Alhora, després de ser preguntat per la declaració que va efectuar en dependències de la Policia Nacional quan va esclatar el cas Peatge, ha negat que llavors se li exhibissin carpetes que pel que sembla contenien factures per tasques particulars efectuats a casa de l'ex zelador de Carreteres del Consell, Gabriel Mestre, o de l'enginyer en cap d'aquest departament, Francisco Orejudo, entre d'altres, el cost de les quals presumptament va anar a càrrec de la UTE Desdoblament C-715.

Mentrestant, també aquest dilluns ha estat interrogat el transportista que va participar en les obres, José Rubio, qui, també com a imputat, ha negat haver-se beneficiat de mitjans de la carretera, tot i que ha manifestat que cada tres mesos cobrava una quantitat fixa pels desplaçaments que realitzava i que ascendia a uns 8.400 euros, "fes el que fes" durant aquest temps.

La causa investiga en concret el presumpte desviament d'uns 23 milions d'euros durant l'execució d'aquests treballs, i en ella es troben imputats diversos ex responsables polítics i nombrosos empresaris que van participar en aquestes obres. Entre els quals hi ha l'exvicepresident i ex conseller d'Obres Públiques i Carreteres del Consell, Antoni Pascual (UM), els funcionaris de la Institució insular Francisco Orejudo i Gabriel Mestre -que van eludir en el seu moment ingressar a la presó després de dipositar fiances de 125.000 i 75.000 euros-, respectivament, així com l'exdirector insular de Carreteres, Gonzalo Aguiar.

El procediment judicial ha començat arran de la querella que va interposar la Fiscalia el març del 2009 arran del suposat desfasament d'uns 23 milions d'euros sobre la quantitat pressupostada per a la reforma i modernització de la carretera. En concret, en ella s'indaga la possible comissió de delictes de malversació, suborn i prevaricació, entre d'altres, a l'haver-se produït un suposat desviament de fons a obres privades que han estat facturades com si es tractés de tasques de la carretera.

Cap recordar que l'operació es va saldar el març del 2009 amb la detenció de 18 persones, els qui van quedar en llibertat amb càrrecs excepte els dos funcionaris, els únics que van passar a disposició judicial. A partir d'aquest moment la Fiscalia es va dedicar a estudis tota la documentació intervinguda per determinar les presumptes implicacions dels detinguts en el cas.

L'obra es va portar a terme en la passada legislatura per part del Consell de Mallorca quan aquesta institució estava governada per UM, iniciant-se l'11 de juny del 2004 amb la col·locació simbòlica de la primera pedra. Alhora, va requerir una inversió de 140 milions d'euros i va consistir en el desdoblament de l'esmentada carretera amb enllaços en les interseccions i les rotondes.

Contenido patrocinado