La compravenda d'habitatges baixen el maig a Baleares un 42% fins a arribar a les 1.049 operacions

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 28 julio 2008 14:06

La compravenda d'habitatge nou i usat baixa en més d'un 35%

PALMA DE MALLORCA/MADRID 28 de juliol (EUROPA PRESS)

La compravenda d'habitatges a Balears es va situar al mes de maig d'aquest any en 1.049 transaccions, fet que suposa un descens del 42% respecte al mateix període de l'any passat, quan es van registrar 1.834 operacions.

Així ho revelen les dades difoses avui per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), que revelen també una caiguda de la compravenda d'habitatge lliure el maig d'un del 40% al passar de les 1.727 transmissions a les 1.033 comptabilitzades al maig.

Alhora, l'INE mostra que amb el total de compravenda d'habitatges portades a terme a Balears, les comunitat presenta una taxa de 127 operacions per cada 100.000 habitants.

Per la seva banda, l'habitatge protegit ha baixat un 85% al passar de 107 compravendes d'immobles amb aquest règim el 2007 a les 16 operacions efectuades el maig del present any.

En el referent a la compravenda d'habitatge lliure a les illes, el nombre d'operacions el maig va ser de 593 transaccions, el que revela una reducció respecte al mateix període de l'any passat d'un 36,6%. Per part seva, l'habitatge de segona mà a les illes [concetró] 456 operacions, és a dir, un 39,1% menys respecte a maig del 2007.

A més, a Balears s'han transmès un total de 4.429 finques --un 33,4% menys que en l'any passat-- i la compravenda de les mateixes es va estimar en 2.441, gairebé la meitat que el 2007.

Pel que fa a la compravenda de finques urbanes, Balears va presentar el maig un total de 2.136 operacions sobre aquests terrenys, és a dir, un 37% menys que el 2007. Tot i això, les illes presenten una taxa mitjana de 295 operacions per cada 100.000 habitants de la comunitat.

DADES GLOBALS

En el conjunt del país, la compravenda d'habitatges va disminuir un 34,3% el maig respecte al mateix mes del 2007, després d'intercanviar-se un total de 50.161 immobles. Si es compara aquesta dada amb el mes d'abril, la compravenda d'habitatges mostra un descens del 10,1%.

La major part de les transaccions realitzades el maig van correspondre a habitatges lliures, amb 45.905 operacions, que van implicar un descens interanual del 33,9%. La resta, 4.256, van ser compravendes d'immobles protegits, amb una caiguda del 38,9% respecte a maig del 2007.

De les 50.161 operacions de compravenda d'habitatges registrades el maig, 24.884 van afectar a habitatges usades, un 43,6% menys que en igual mes de l'any passat, i 25.277 a immobles nous, amb una caiguda del 21,1% en taxa interanual.

Així, el 91,5% dels habitatges transmeses per compravenda el maig van ser lliures i el 8,5%, protegides. Alhora, el 50,4% de les operacions va afectar a habitatge usat mentre que el 49,6% dels immobles eren nous.

CANTÀBRIA I MÚRCIA AMB MAJOR PROPORCIÓ D'OPERACIONS

Atenent a la distribució geogràfica, Cantàbria i Múrcia van ser les comunitats on el nombre de transmissions d'habitatges per cada 100.000 habitants va ser més gran, amb 239 i 200 operacions, respectivament.

El maig, el 56,5% de les transaccions d'habitatges es van registrar en quatre comunitats autònomes, que van ser Andalusia, Comunitat Valenciana, Catalunya i Madrid.

Contenido patrocinado