Educació implantarà a l'ESO la reutilització de llibres de text per aconseguir la progressiva gratuïtat dels mateixos

Actualizado: jueves, 30 abril 2009 20:11

PALMA DE MALLORCA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació i Cultura implantarà a partir del pròxim curs lectiu el sistema de reutilització de llibres de text en Educació Secundària, tot i que en una primera fase només es portarà a terme en els tres primers cursos d'aquest cicle amb l'objectiu de conscienciar els estudiants sobre la necessitat de cuidar el material escolar, i amb l'horitzó d'implantar la gratuïtat dels llibres en els centres públics i concertat de manera progressiva.

Així ho va detallar en roda de premsa el director d'Innovació i Formació del Professorat, Josep Serra, qui ha informat de què es tracta d'una iniciativa que ja es realitza en Educació primària i que aquest any va comptar amb la participació de 127 centres educatius i un total de 7.911 alumnes.

L'ordre ha estat publicada el dia d'ahir en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB). Va detallar que aquesta actuació, que s'implantarà en quart d'ESO a partir del curs 2010-2011, consisteix en què una vegada comprats els llibres es guardi el tiquet i quan s'arriba a final de curs els llibres són "lliurats" al centre, que els usarà després amb altres alumnes que s'adhereixin a aquest programa.

De manera que, en funció del bon ús que es dongui als llibres, un alumne pot obtenir els llibres del tot el cicle de Secundària --de primer a quart-- de manera "totalment gratuïta". En aquest sentit, Serra va incidir en què el termini d'inscripció acaba el pròxim dia 10 d'octubre.

Així, un alumne que torna els llibres en "bones condicions" per ser usats per altres companys en successius anys, no haurà de pagar cap quota o "fons de llibres i material didàctic", que a més tindrà aportacions d'uns 100 euros "més o menys" per alumne i centre per part de la Conselleria o "de diferents institucions públiques o privades".

En aquest sentit, Serra va mantenir que aquesta iniciativa suposa un "impuls definitiu" a un model que aposta "per l'educació des de la pràctica en valors mediambientals, solidaris, responsables i sostenibles", i alhora suposa un "important" estalvi econòmic per a les famílies dels estudiants.