Els balears van gastar 19.300 euros en la compra del seu cotxe l'abril, gairebé un 11 per cent menys

Actualizado: viernes, 9 mayo 2008 15:55

PALMA DE MALLORCA, 9 Maig. (EUROPA PRESS)-

Els balears van gastar una mitjana de 19.280 euros en la compra del seu vehicle durant el mes d'abril passat, fet que suposa una caiguda del 10,6 per cent respecte el mateix mes de l'any anterior, segons dades de la Direcció General de Trànsit (DGT) facilitats a Faconauto, la federació que agrupa als 3.000 concessionaris oficials presents a Espanya.

Els espanyols van desemborsar alhora una mitjana de 21.666 euros en l'adquisició del seu nou automòbil el mes passat, un 0,6% menys.

Aquesta caiguda del preu mitjà respon, en gran mesura, a la compra de models de major mida, amb una dimensió un 0,5 per cent més gran. Aquest comportament contrasta amb la tendència que venien protagonitzant els espanyols cap a la compra de vehicles de menor mida, animats per l'exempció fiscal que planteja el nou Impost de Matriculació.

Segons la patronal "la conjuntura econòmica no llança un panorama encoratjador a curt termini per al sector de l'automòbil. El preu real dels diners torna remuntar, la taxa d'atur creix vertiginosament i tots els indicadors disponibles diagnostiquen que l'economia espanyola s'està passant de frenada".

PERDUDA DE CONFIANÇA DEL CONSUMIDOR

Faconauto estima que la pèrdua de confiança del consumidor, l'escalada de la inflació i l'enduriment de les condicions creditícies unit a la cotització desorbitada del petroli, que podria superar els 150 dòlars el barril, estan jugant en contra del sector de l'automòbil ja per si mateix debilitat per la nova fiscalitat i la supressió del Pla Prever que podria "recuperar-se sota un altre embolcall" en els pròxims mesos.

LA PUJADA DE CARBURANTS COMENÇA A INHIBIR LA DEMANDA

Faconauto explica que l'escalada del preu del petroli ha encarit els carburants l'abril en un 19,4 per cent, amb un preu mitjà de 0,071 euros per quilòmetre recorregut i 1,224 euros per litre, un 21,5 per cent més. Aquests nivells de preus comencen a actuar com inhibidors de la demanda tenint en compte que el comprador de cotxe segueix apostant per una major potència, compatible o no amb els menors emissions publicitades.