Els diputats de Balears en les Corts Generals lamenten la renúncia de Garcías i destaquen la seva experiència política

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 26 enero 2009 19:03

MADRID, 28 de gener (EUROPA PRESS)

Nombrosos parlamentaris en les Corts Generals van lamentar avui la decisió del fins avui diputat socialista al Congrés Antoni Garcías d'abandonar el seu escó, i van destacar d'ell el seu interès per solucionar els problemes que té la comunitat.

En aquest sentit, membres del PSOE van destacar la seva "experiència" en l'activitat parlamentària, que va ser clau segons la seva opinió en la configuració dels pressupostos generals de l'Estat o en la relació amb l'administració per a qüestions de gran interès per a les illes, com és el cas de la reforma del sistema de finançament.

Aquest és el cas de la diputada del PSOE per les Illes Balears al Congrés, Miriam Muñoz, qui ha destacat a Europa Press que l'àmplia trajectòria de Garcías ha servit perquè parlamentaris joves com ella poguessin plantejar el seu tracte amb el Govern i les seves iniciatives parlamentàries "amb major seguretat".

Muñoz va detallar a més sentir-se "sorpresa i entristida" per la marxa de l'ex cap de llista del PSOE per les Illes Balears en les últimes eleccions generals i va detallar que la seva tasca ha permès generar millors iniciatives parlamentàries per a la comunitat, aspecte pel qual li va traslladar "el seu reconeixement i agraïment personal".

Mentrestant, el senador del PSOE per le Illes Balears, Xavier Ramis, també va coincidir amb la diputada en el vital "aportació d'experiència" de Garcías per resoldre els dubtes o dificultats que tenien en resta de membres socialistes per les illes en les Corts Generals.

En aquest sentit, va detallar que quan el secretari general del PSIB, Francesc Antich, li va designar com 'número u' a les eleccions generals per les Illes, aquest "va encertar de ple" tenint en compte que el seu criteri "ha estat determinant" per dissenyar aspectes dels pressupostos generals de l'Estat referits a la comunitat.

Per aquesta raó, li va desitjar "el millor" en la seva nova etapa i ha precisat que durant la seva estada al Congrés ha estat un "referent" per als seus companys a l'hora d'enfocar les seves tasques parlamentàries.

Per la seva banda, el diputat del PP per les Illes Balears, Enrique Fajarnés, va detallar que "més enllà de les diferències polítiques" ha mantingut relació política amb Garcías durant molts any i ha destacat la seva "preocupació" per les qüestions de Balears. "Lament que una persona així deixi l'escó", ha conclòs Fajarnés.

Contenido patrocinado