Els hotels de Mallorca comencen agost amb un 90 % d'ocupació, tot i que amb una baixada de la rendibilitat

Actualizado: lunes, 1 agosto 2011 21:01


PALMA DE MALLORCA, 1 Ago. (EUROPA PRESS) -

Els hotels de Mallorca comencen el mes d'agost amb un 90% d'ocupació, que ronda el cent per cent en algunes zones, com la Platja de Palma i el nord de l'illa, mentre que se situa al 65 % en els establiments urbans de la capital balear.

Així ho ha informat a Europa Press la gerent de la Federació Hotelera de Mallorca, Inma de Benito, qui ha detallat que l'ocupació va arribar al 80% en el mes de juny, mentre que es va elevar fins al 85 % al juliol.

En aquesta línia, ha mostrat la seva "satisfacció" pel fet que els hotels hagin recuperat el volum de demanda, si bé ha indicat que els establiments han experimentat una baixada de la rendibilitat, tenint en compte que s'ha incrementat el cost dels salaris, la llum i els subministraments, mentre que el preu de venda s'ha mantingut, en relació amb anys anteriors.

A més, ha afegit que bona part de les reserves es van vendre abans que comencés la temporada turística i, per tant, a uns preus inferiors, que segueixen sense estar "ajustats" als costos dels establiments hotelers, fet que suposa un "descens de la rendibilitat".

"És una bona notícia la recuperació de la demanda, però hem de continuar treballant molt fort per reprendre els nivells de rendibilitat de les empreses, amb la finalitat que aquestes siguin sostenibles", ha asseverat.

Per a això, ha advocat per allargar la temporada a març i abril i a octubre i novembre, tenint en compte que "cada vegada és més curta", ja que, a partir d'octubre, comencen a tancar alguns hotels a l'illa, de manera que "per molt plens que estiguin ara, segueixen tenint una rendibilitat global anual molt baixa".

POSAR EN VALOR ALTRES PRODUCTES TURÍSTICS

En aquest sentit, De Benito ha revelat que ja ha sol·licitat ajuda al conseller de Turisme, Carlos Delgado, per posar en valor els diferents productes turístics de Mallorca adaptats a la demanda durant la temporada baixa i relacionats no només amb la tercera edat, sinó també amb la cultura, la naturalesa i l'esport.

Així, ha sol·licitat a Delgado que aprofiti els 10 milions de turistes que visiten l'illa cada any, per donar-los a conèixer, a través de campanyes de màrqueting en els mateixos hotels, els diferents productes turístics que s'ofereixen durant la resta de l'any i que no estan relacionats amb el sol i la platja, com el turisme cultural, el de paisatge i el d'interior.

En aquesta línia, la gerent de la Federació Hotelera de Mallorca també ha reclamat al conseller que redueixi la despesa per a la participació de les Balears en les fires turístiques importants, com la de Berlín, Londres i Madrid, de cara a destinar els diners que s'estalviï a participar en altres fires més petites i especialitzades en diferents productes, com de ciclisme, golf o naturalesa, tenint en compte que són "molt rendibles a nivell de negoci".