Els representants d'associacions de discapacitats revelen que el metro de Palma és "utilitzable"

Actualizado: jueves, 14 agosto 2008 16:10

PALMA DE MALLORCA, 14 d'agost (EUROPA PRESS)

Representants de les principals associacions de discapacitats de les Illes van manifestar avui, sobre l'accessibilitat del metro de Palma, que és "utilitzable" gràcies a les últimes modificacions realitzades, com la incorporació de suplements a les portes per facilitar l'entrada i sortida de les unitats mòbils o de paviment tàctil, però que "encara" presenta "algunes petites dificultats".

Així ho va manifestar el president de l'Associació Balear de Persones amb Discapacitat Física (Asprom) i de la Unió d'Associacions i Centres de Minusvàlids de les Balears (Unac), Manuel Zafra, després del recorregut realitzat avui en el metro des de l'estació Intermodal fins a la Universitat dels Illes Balears (UIB), qui va sostenir que confia que les "dificultats" se solucionin "abans de l'arribada" de les 11 noves unitats previstes per dins de dos anys.

Tot i això, Safra va sostenir que està "satisfet" tot i que "no totalment" amb els canvis que s'han realitzat ja que aquests permeten l'accessibilitat de les persones amb discapacitat però "encara queden petites coses que esperem que es millorin en un termini pròxim".

Per la seva banda, el conseller de Mobilitat i Ordenació del territori, Gabriel Vicens, va posar èmfasi en les "complicacions" que han tingut per "transformar aquesta infraestructura nova" i va manifestar que, tot i que hi ha "algunes coses que es poden millorar", "ara sí, el metro és accessible", va remarcar.

Alhora, va revelar que aquest mes s'espera que es concloguin les obres dels ascensors de Son Costa i Jacint Verdaguer per aconseguir la seva accessibilitat i que s'ha habilitat una sortida d'emergència adaptada en la Intermodal.

Una de les actuacions més destacades destinada a aconseguir l'accessibilitat en el metro ha estat incorporar uns suplements a les portes per facilitar l'entrada i sortida de les unitats mòbils en els extrems del comboi. Tot i això, segons va explicar el conseller, les noves unitats "tindran una plataforma mòbil".

El paviment tàctil s'ha situat en espais com ascensors, andanes, escales o màquines de tiquet per facilitar l'accés a les persones invidents o amb visibilitat reduïda, mesura que encara no és obligatòria segons la legislació vigent.

Pel que fa al nombre de persones amb discapacitat que podrien utilitzar el metro, Safra va destacar que són "moltes". A més, va assenyalar que el transport urbà públic i privat "té moltíssims problemes" com les parades inaccessibles o que "menys de la meitat de la flota" del transport privat és accessible.

Vicens va revelar que, a partir d'ara, es realitzaran "campanyes de sensibilització i foment" d'aquest transport públic ja que el metro "dóna un servei molt bo". Alhora, va destacar que encara no existeixen xifres sobre usuaris des de la seva reobertura i va indicar que una de les intencions de la Conselleria de Mobilitat és "adequar les freqüències a les necessitats que vegem" tot i que, va afegir, de moment, "sembla que són suficients".