PALMA DE MALLORCA, 19 de gener (EUROPA PRESS)
La portaveu del Govern, Joana Barceló, ha dit avui que confia que el Ministeri d'Economia convoqui l'Executiu balear a una reunió aquesta setmana en la qual concreti l'aportació que farà l'Estat al nou sistema de finançament i els valors econòmics que es donaran a cadascun dels criteris que intervenen en la definició del mateix, referint-se a la població i la insularitat, entre d'altres.
Després de presentar les Jornades sobre el dret del treball al segle XXI, que se celebraran a Palma el 22 i 23 de gener, Barceló ha advertit que l'actual fase de negociació del nou sistema de finançament és "bastant difícil", després de les reunions que va mantenir el president de l'Executiu central, José Luis Rodríguez Zapatero, amb els presidents de les Comunitats Autònomes.
Així, va augurar que la negociació "no es resoldrà" quan el Govern espanyol fixi una quantitat per als diferents criteris que conformaran el model i, en aquest sentit, va considerar que en les pròximes setmanes, caldran diverses reunions bilaterals entre el Ministeri i els diferents Executius autonòmics per intentar aconseguir un acord que es ratifiqui en el Consell de Política Fiscal i Financera.
D'altra banda, va esperar que el Govern de José Luis Rodríguez Zapatero "tancament d'una manera bastant immediata" les inversions que ja estan acordades a través de convenis signats amb l'Executiu balear i, en aquesta línia, va insistir que les prioritàries són les referides a medi ambient i als convenis de carreteres de Mallorca i Menorca rubricats el 2007.
Preguntada per la situació de Kraft Food, ha recordat que dimecres que ve es reunirà a Palma amb els diferents Comitès d'Empresa d'aquesta indústria a Espanya, amb la finalitat d'establir quines són les possibilitats d'intervenció que té el Govern per garantir que la producció i la fàbrica de 'El Mas' es quedi a Maó, evitant així la pèrdua de 170 llocs de treball directes.
Respecte a la situació de Futura, la també consellera de Treball i Formació ha recordat que el SOIB ja ha preparat tot el dispositiu per iniciar els tràmits de recol·locació de 200 treballadors de Futura en la companyia Air Comet, tal com aquesta aerolínia va acordar amb el Govern.
Alhora, ha afegit que l'Executiu també està mantenint reunions amb alguns treballadors de Futura, amb la finalitat de col·laborar amb ells en la posada en marxa d'un nou projecte empresarial, destinat a crear una nova aerolínia a Balears. Finalment, Barceló ha remarcat que totes les prestacions econòmiques als desocupats de les illes estan "totalment garantides".