MENORCA, 14 d'abril (EUROPA PRESS)
La presidenta del Consell Insular de Menorca, Joana Barceló, i el nou diputat menorquí del Partit Popular al Congrés, Joan Carles Grau, van coincidir a definir que una de les primeres prioritats del Govern espanyol en relació amb l'illa ha de ser la millora de la connexions aèries.
Així ho van assegurar Barceló i Grau durant la primera trobada oficial després que el representant popular obtingués l'acta de diputat.
Després de la reunió, Grau va explicar que s'ha ofert "per treballar per Menorca" i es va posar "a disposició" del Consell "per al que calgui". En aquest sentit, el nou diputat popular va argumentar que tant la parlamentària menorquina del PSOE, Gràcia Muñoz, com el senador Artur Bagur i la presidenta del Consell "sabem que la primera tasca conjunta que hem de fer passa per aclarir la qüestió del transport aeri". El representant del PP també va mostrar el seu desig que es resolgui "al més aviat possible".
UNA ÀREA "PRIORITÀRIA" PER AL CONSELL
Per la seva banda, Barceló ha reconegut que "caldrà treballar" sobre els transports, "una àrea prioritària" per a l'executiu menorquí. "Haurem de continuar amb les negociacions sobre l'Obligació de Servei Públic en les connexions aèries", va assenyalar Barceló, qui va recordar el camí "ja està en marxa" i ve avalat "per un ampli acord" de totes les institucions i de les forces polítiques de les illes.
Barceló també va esmentar la firma del Conveni de Carreteres com a exemple de la col·laboració amb el Ministeri de Foment. A més, amb aquesta rúbrica, "per primera vegada s'ha reconegut el paper autonòmic de l'executiu insular", va ressaltar. Per a la presidenta del Consell, aquest és un antecedent important que permetrà treure a concurs, en un breu període de temps, el projecte executiu i l'adjudicació de les obres de millora de la carretera EM-1 a l'altura del municipi de Ferreries.