Elaboren un Pla per reduir la contaminació atmosfèrica a Palma, després de superar-se el 2006 els límits d'emissió de diòxid de nitrogen
PALMA DE MALLORCA, 12 de desembre (EUROPA PRESS)
El Govern i Cort aposten per potenciar la bicicleta i el transport públic per millorar la qualitat de l'aire de Palma, per a la qual cosa, han elaborat un Pla específic, amb la finalitat de reduir la contaminació atmosfèrica a la capital balear, per evitar que se superin els límits d'emissió de diòxid de nitrogen, tal com va passar el 2006, a causa de l'intens trànsit.
En una roda de premsa, el conseller de Medi Ambient, Miquel Àngel Grimalt, va remarcar que la qualitat de l'aire a Balears i Palma és "òptima", si bé va explicar que després de superar-se el 2006 els límits de contaminació per diòxid de nitrogen, el Govern i el consistori s'han vist obligats a redactar un Pla, tal com estableix la Llei estatal de Qualitat de l'Aire i Protecció de l'Atmosfera.
Tot i això, el conseller va subratllar que ja no s'han tornat a superar aquests límits de contaminació atmosfèrica, situats en 44 micrograms per metre cúbic de diòxid de nitrogen, ja que, actualment, Palma emet un total de 42 micrograms, si bé diferents Decrets estatals i europeus estableixen que en el 2010 no es podran superar els 40.
Per aconseguir aquest objectiu, la regidora de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palma, Cristina Cerdó, va detallar que el citat Pla preveu una sèrie de mesures dirigides fundamentalment a "restringir" el trànsit que, segons va recordar, és el "principal focus" de contaminació a Palma, tenint en compte l'absència de grans indústries.
En aquest sentit, va revelar que en els pròxims mesos, es construiran nous aparcaments per a bicicletes i motos, que seran consensuats amb els veïns dels barris, mentre que va confiar que els ciutadans comencin a traslladar-se més a peu i en bicicleta, gràcies als eixos cívics que connectaran el centre de la capital balear amb la perifèria, com l'Eix Avingudes - Sa Indioteria.
Alhora, va confiar que també es disminueixi l'ús del vehicle privat, mitjançant la posada en marxa de les bicis de lloguer, així com d'un autobús per als treballadors de l'Aeroport i un altre amb destinació a determinats polígons industrials als quals no arriba el Metro.
(HI HAURÀ AMPLIACIÓ)