Govern espera aconsegir la mateixa xifra de turistes que en 2009 tot i que es mostra preocupat per la rendibilitat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 4 agosto 2010 21:59

PALMA DE MALLORCA, 4 Ago. (EUROPA PRESS - 9

La consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, ha confiat a aconseguir aquest any la mateixa xifra de turistes a Balears que en 2009, si bé ha expressat la seva "preocupació" per la rendibilitat de l'activitat turística, a causa de la crisi econòmica, els visitants han reduït la despesa diària.

En una roda de premsa, Barceló ha recordat que la rendibilitat és un "problema de fons, que no és nou en aquesta temporada", si bé suposa la "màxima preocupació", a causa que "no només afecta al sector de l'allotjament, sinó que té uns efectes molt importants a l'entorn i en l'activitat turística en general".

Així, ha recordat que els sectors del comerç i la restauració són normalment els més afectats per la "contracció" del consum per part dels turistes i, per aquesta raó, ha manifestat que, ara mateix, la "principal preocupació" del seu departament és aconseguir "incentivar i millorar" la rendibilitat de les empreses turístiques".

Per a això, Barceló ha subratllat que hi ha una sèrie d'elements que cal potenciar, com "trencar amb la temporalitat", per a la qual cosa, ha assenyalat que l'estratègia del Govern és apostar per la promoció dels productes turístics de les illes, com la gastronomia, la cultura, el senderisme i els parcs naturals i aconseguir una connectivitat entre Balears i la resta d'Europa durant tot l'any per "allargar la temporada".

Per la seva banda, la consellera ha manifestat que per aconseguir una major rendibilitat, també es requereix de la implicació del sector privat, mitjançant un compromís de millorar els establiments turístics de l'arxipèlag. En aquest sentit, ha asseverat que tant les institucions públiques, com el sector privat tenen un "llarg i difícil camí per aconseguir una reconversió en la seva globalitat", de cara a millorar la rendibilitat de la indústria turística.

Contenido patrocinado