PALMA DE MALLORCA 13 May. (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat va negar que s'hagin produït contractacions irregulars per part de l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), tal com ha denunciat avui la diputada del PP Mabel Cabrer.
Cabrer ha informat que el PP té previst ampliar la denúncia que va interposar davant de la Fiscalia per les contractacions portades a terme des de SFM, a l'asseverar que únicament el 10% d'aquestes operacions s'han portat a terme mitjançant concurs públic mentre que la resta s'han realitzat "a dit" i ha lamentat que l'empresa porta gastats més de 10,5 milions d'euros en aquestes condicions.
Davant d'això, el Govern ha explicat que el 23 de setembre del 2008 es va procedir a tancar el servei de metro a causa de a les inundacions sofertes que suposaven un greu perill per als usuaris. En octubre, SFM ha iniciat un procediment d'emergència per descobrir les causes d'aquestes inundacions i alhora iniciar les reparacions.
Així, ha assegurat que totes les obres d'emergències es van contractar d'acord amb els corresponents informes tècnics i jurídics. També ha destacat que es va procedir "d'idèntica forma en el procediment d'emergència fet en la passada legislatura per reparar el talús de Son Tell (Petra)".
La Conselleria ha indicat que la direcció de les obres d'emergència, més els corresponents informes i auditoria, per un valor total de dos milions i mig d'euros (desmentint els 10,5 milions que ha dit Cabrer) les va portar a terme Ineco-Tifsa, (empresa pública de l'Administració, considerada la consultora d'enginyeria ferroviària més prestigiosa de l'Estat).
Alhora, ha recordat que aquesta empresa desenvolupa regularment la seva activitat per a les comunitats de Múrcia, València i Madrid, entre d'altres i ha afegit que la seva tasca està acreditada per diversos informes tècnics que assenyalen que el metro de Palma es va inundar "en tota la traça amb pluges d'entre 15 i 20 litres per metre quadrat, amb metre i mig d'aigua per sobre les vies i que faltaven elements bàsics de seguretat".
Davant d'aquesta situació d'emergència, SFM va contractar d'emergència a les mateixes empreses que van portar a terme les obres del metro en el passat legislatura perquè les finalitzessin i reparessin tots els desperfectes. I van apuntar que, en cap cas, "l'informe de Sindicatura de Comptes ni esmenta ni insinua cap possible actuació delictiva per part dels òrgans de contractació de SFM".
Tan sols existeix una discrepància de criteris entre els serveis jurídics de SFM i l'informe de la Sindicatura de Comptes, pel que fa al concepte d'emergència, que caldrà resoldre en el terreny administratiu. A més, van remarcar que l'ex consellera popular va procedir "exactament de la mateixa manera a l'hora de contractar les obres de reparació del talús de Son Tell (Petra)".
D'altra banda, pel que fa referència a l'adquisició de les unitats elèctriques, van dir que d'acord amb els informes tècnics i jurídics pertinents, el 31 de juliol del 2008 es va contractar la fabricació de cinc unitats M-M i onze remolcs N en funció d'un primer contracte de l'any 2005 (de la passada legislatura) que és el que realment qüestiona la Sindicatura de Comptes, i que va condicionar la selecció del contractista el 2008.
Així, la Conselleria "vol negar rotundament qualsevol indici de prevaricació, malversació, i d'altres afirmacions gratuïtes vessades per l'ex consellera Mabel Cabrer".