El Govern proposa millorar la comercialització de l'ametlla mallorquina

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 29 junio 2009 20:11

PALMA DE MALLORCA 29 Jun. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Agricultura i Pesca organitza avui i demà la segona reunió 'Agrisles', un projecte internacional al qual participen les illes de la Mediterrània i que busca impulsar les economies agràries d'aquests territoris. Durant aquesta jornada investigadors de Sicília, Còrsega, Sardenya, la zona nord d'Egeu, Xipre i les Açores presentaran els seus projectes.

Segons un comunicat, des de Balears es presentarà un treball per impulsar la comercialització de l'ametlla de Mallorca i per garantir la viabilitat del cultiu de l'ametller.

El projecte 'Agrisles', finançat al voltant d'un 80% amb fons europeus, ha estat atorgat a començament d'aquest any des de la Unió Europea, impulsat des de l'illa de Còrsega, per potenciar la cooperació entre els països participants i fomentar la innovació en l'agricultura de cadascuna d'aquestes illes.

D'altra banda, la reunió d'aquests dies a Mallorca és la segona reunió d'aquest tipus que es porta a terme, després d'un primer contacte a Còrsega el mes de maig passat, on els investigadors de la Conselleria d'Agricultura i Pesca ja van apuntar el cultiu de l'ametller i la comercialització de l'ametlla mallorquina com a eix central del seu treball.

Així, una vegada celebrada aquesta segona reunió, Balears serà l'encarregada d'executar un Pla conjunt d'acord amb les idees i projectes aportats per cada Illa.

La consellera d'Agricultura i Pesca, Mercè Amer, ha manifestat que totes les illes que formen part d'aquest projecte tenen en comú que l'agricultura és una activitat econòmica que va "molt més enllà de la producció d'aliments".

Respecte a la proposta dels investigadors de les Balears sobre la comercialització de l'ametlla de Mallorca, que tindrà un pressupost de 160.000 euros per als pròxims tres anys, Amer ha explicat que "tenim un producte que va molt més enllà d'un només cultiu, que és diferent del qual ve de fora i que el consumidor aprecia aquestes diferències, i que en canvi té greus dificultats per comercialitzar-se".

Contenido patrocinado